6/1, onsdag

Trött, sur och irriterad. Något jag inte är ensam om här hemma,
vilket absolut inte gör saken bättre. Tänker slå huvudet i kudden
bara för det, kan man slippa tjafs så tar man chansen man får.

Men.. ja, bortsett från alla surerier har dagen varit helt okej,
kom precis hem från en helkväll med pappa och syster
vilken inte satt fel, och innan det var det stallet som gällde.
Ragnar blev det en promenad med idag vilket inte var lyckat
då vi givetvis lyckades vara ute mitt i skogen när snöfallet kom.
Vulfa hade jag egentligen tänkt jogga lite med på fältet
men efter att ha varit ute en vända kände jag inte alls för det
så hon fick gå ett dressyrpass i ridhuset istället.
Vilket jag, å andra sidan, inte ångrar då hon gick som en klocka!


Får bli några bilder på henne från när vi joggade på fältet
för några veckor sen bara för att jag tycker om henne mer och mer.
Ridmässigt, framförallt. Hoppas verkligen på mer tid med henne,
vet ju trots allt inte. Men en sak som är säker
är att jag inte tvekar på att köpa henne om hon blir till salu.
Aja, nu ska jag smita mig förbi min pokernörd - och hoppa i säng.

Postat av: K

Tack Carro! Det verkar som om du också gör det, jag tänker på hästarna. Har du hittat glädjen i det igen?

2010-01-08 @ 09:43:56
URL: http://allihave.blogg.se/
Postat av: Carro

Jovars.. allt som har med hästarna är och kommer nog alltid att vara en fristad, även om det inte är samma sak längre. Vulfa har hjälpt mig att komma tillbaka till ridning igen då hon är ganska lik Nadja där.



Det enda med det som känns lite sådär är att jag inte har någon aning om hur länge till jag får hjälpa till med henne. Och tyvärr verkar det som om hon inte går sådär jättebra på lektion alla gånger.. vilket kan betyda att hon kanske kommer att behöva åka om det inte ändras, och det vill jag ju inte. Men men.

2010-01-08 @ 11:24:31
URL: http://carolinedjerf.blogg.se/
Postat av: Mary

Ja men eller hur! Han hade tagit hand om den med en gång! Han var ju en duktig& uppfostrad katt till skillnad från de tjocka vi har nu! ;)

2010-01-09 @ 21:48:57
URL: http://marypoynter.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: