2/7, fredag

Vet inte vart jag ska börja.. den här dagen är bara för bra,
svävar fortfarande på moln efter samtalet med Floyds uppfödare!

Och varför jag blir så till mig? För att det blev en konflikt
mellan henne och Hundcenter vid omhändertagandet av min fina.
Han skulle bort, och han skulle avlivas,
punkt slut. Så var det bara. Det är det jag fått höra om henne,
så som ni förstår har jag inte velat ha med henne att göra.
Men samtidigt.. klart man vill ha valpbilder om möjligheten finns,
så även bilder och information om föräldrar och så vidare.

Så.. ja.. jag tog mig i kragen idag och skickade iväg ett mess
i hopp om att hon kanske, möjligen, skulle vilja svara trots allt.
Vad jag inte var beredd på var ett långt samtal,
och ett sprudlande sådant. Hon var uppriktigt glad över
att jag hörde av mig och berättade mer än jag hade väntat mig.
Hon berättade om hans morfar, Zeke, och hans pappa, Boy
som är 55% labbe och 45% border,
mamman är en gammal väninnas tik med 50/50 av dessa raser.
Så inga andra raser inblandade, vilket vi inte var säkra på innan.


Hon berättade även varför det blev en sådan konflikt av allt
och vad som grundade den, vilket även det känns bra att veta.
Anledningen var att han, den sista, hämtade Floyd
av hennes ex, som hon var mitt uppe i en seperation med då.
Några veckor senare mitt i den och i en flytt ringer Hundcenter
för att göra upp med räkningarna för hans konstnader där
eftersom han stod på henne, fortfarande. Hon hade bara inte råd.
Orkade inte. Hon sa att hon bara slängde ut sig det hon sa
i hopp om att dem skulle ta honom, vilket hon även hade rätt i.
Jag har i alla fall mailat över lite bilder till henne
på hur han ser ut nu och hon skulle leta fram valpbilder åt mig,
så även bilder på hans pappa och farfar.
Ni anar inte hur bra det känns att äntligen ha löst "mysteriet",
att äntligen kunna ta del av hans historia. Att veta, och förstå.

Postat av: Malin

Gu va kul! :) Han är verkligen en fin hund..

2010-07-04 @ 17:37:48
URL: http://bumpa.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: