25/7, måndag

Måndagmorgon och det har både packats upp och packats om här,
när Mike kravlat sig upp ur sängen bär det av mot fina Göteborg!

Tänkte dock bara berätta lite "kort" om resan innan vi åker..
inte för att jag vet om någon är intresserad - eller ens läser -
men ändå. Vi bodde hursomhelst på Long Beach resort & SPA
strax innan Alanya. Valde alltså ett hotell som låg vid sidan av
istället för mitt i smeten då vi var där för att umgås
och ta det lugnt - sola och bada. Hotellet var stort, fint och..
Ja, vi trivdes väldigt bra. Eftersom vi bodde All inclusive
höll vi oss mest på hotellet och åkte bara in till centrum 1 dag,
den sista. Förutom att suga i sig tillräckligt med sol och bada
valde vi att göra Turkisk Hamam på hotellets SPA. D.v.s:
5 min i bastu, 10 min skrubbing, 10 min skummassage, 20 min relax
varav 15 min med lermask och som avslutning 20 min oljemassage.
Fick typ panik! när vi kom in och upptäckte att det endast
var män i 20-25 årsåldern som utförde alltihop. Haha, shit alltså.
Men dem var såklart väldigt proffesionella,
svårt att konversera med dem dock då min engelska är så dålig,
pinsamt dålig. Dem ställde ständigt frågan "Good?" till mig, då..
jag som alltid spänner mig. Och självklart kan jag inte svara
"Ja, det är okej. Jag spänner mig inte för att du gör något fel
utan för att jag aldrig kan slappna av - aldrig - oavsett vad"
Och, ja, det är sant. Jag kan inte slappna av.
Sen var vi som ni kanske sett på bilderna nedan på Sealanya
på Delfinshow - som var väldigt bra. Inte lika bra som Kolmårdens,
men väldigt bra! Ångrar dock att jag inte betalade för att simma
och ta kort med delfinerna. Men vi åker helt klart tillbaka,
någongång, och då vet jag ju vad som finns. Sista dagen åkte vi
som sagt in till Alanya på shoppingtur som anordnades av Ving.
Först stannade vi till vid ett ställe där det fanns allt möjligt,
där köpte vi bl.a kryddmixer, tvålpaket och lite mindre presenter.
Därefter åkte vi till en guldbutik, där allt var billigt
jämfört med hemma, där fick vi dessutom 15% extra i Vingrabatt.
Fanns hur mycket fint som helst, förlovningsringarna var typ..
så sjukt fina. Men nej, vi köpte inget där. Men en fröjd för ögat,
typ. Nästa stopp var på Panda tror jag det hette - en läderbutik.
Fanns massa fina skinnjackor, skärp.. ja.. you name it,
men jag fastnade framför alla äkta MiuMiu, Prada och D&G väskor..
farligt kan jag säga. Framförallt eftersom vi där fick 25% rabatt
+ att man kunde pruta. Men jag höll mig..
Sista stoppet var utanför en textilbutik som hade både hemtextil,
kläder och annat. Där köpte vi med oss lite presenter och så bara.
Vi köpte alltså inget till oss själva, M köpte dock ett D&G skärp
på Panda efter lite tjat från mitt håll.. haha. 
Sista stoppet var på en utkiksplats en lång bit upp på ett berg
där man hade god uppsikt över Alanya. Där togs det foton och så
innan vi åkte hem, erbjöds även åsne och kamelridning.
Hade jag kunnat betala för om det inte var för kamelens skick..
stackarn såg inte ut att gå helt rent och så hade den stora skav.
Inte okej, så det stod vi över!
och ja, det är det enda negativa jag kan säga om vår resa.
Behandling av djuren. Men så är det ju allt som oftast utomlands,
tyvärr. Bortsett från det har allt varit toppen
och jag kan absolut tänka mig att åka tillbaka dit. Utan tvekan.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: