My heart can't tell you no

Ledig måndag, as usual, och det njuter man ju fullt ut av som vanligt. Gick upp samtidigt som Mike
när han åkte till jobbet och tog tag i att leta fram och skriva ut en massa bilder.. Ja, dagen närmar sig..
så att säga, så bäst att börja pyssla i tid haha. Sen, blev första rundan med Floyd
en promenad upp till stallet i snöyran för att pyssla lite med den fina fuxen, och det hann vi allt med!

Långrykt, frisering och en ordentlig mockning av boxen fick det bli. Vilket jag tyckte hon var värd
efter helgen då hon minst sagt förgyllt mina dagar. Först i lördags ute på fältet, sen igår ute i skogen..
haha ja vad ska man säga.. man kände sig som en michelingubbe med alla lager kläder
för det var ju inte några plusgrader ute direkt, men det var verkligen värt att frysa lite stundtals
då rundan igår inte var annat än lyckad! Floyd var överlycklig och var överallt och ingenstans under
den tiden vi var ute och Vulfa var väl ungefär lika lyckig, men lugnare. Blev hursomhelst mycket trav
och galopp på vägarna, lite dressyrarbete i alla gångarter när vi kom upp på ett av fälten,
lite mys och jogging på vägarna däremellan innan vi kom ut på sjukhusfältet och det var dags för V
att äntligen få sträcka ut! Kan väl säga att alla skidåkare måste ha tyckt att det såg ganska så roligt ut
när vi galopperade i full fart fram och tillbaka på en raksträcka sisådär 5ggr men det uppskattades 
av Vulfa och det var huvudsaken, är ju inte varje dag hon får sträcka ut ordentligt.. så det behövde hon.

Men, vad man skrattade mest åt under rundan igår var nog när vi skulle rida in på en smal stig
som vi normalt sett inte brukar ha några problem med bara man håller undan lite grenar/duckar osv
men igår var det inte alltför lyckat då snön tyngt ner grenarna ganska så mycket
vilket gjorde att damen kom under med halsen men sen satt vi liksom fast.. haha. Skapligt tur då
att hästen är lugn och backar snällt istället för att få panik och plöjer sig fram. Hursom, till det roliga:
hur tror ni att vi såg ut då? Jo, som två snögubbar. Jag skojar inte när jag säger att jag hade 1 dm snö
i Vulfas man, i sadeln och ja, över hela mig.. ja inte var det skönt i alla fall, men rätt kul ändå.
Bara jag som lyckas med såntdär.. det mest komiska var att jag tänkte att jag inte frös så mycket
precis innan, sen.. gjorde man ju det. Var inte ett dugg skönt när man var blöt rakt igenom sen haha,
men men, så kan det va. Komiskt var det hursom. Men nej, nu ska jag ta och sätta lite fart här faktiskt!
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: