Just need you to follow

Är man helt dum i huvudet om man åkte ner till affärn precis nyss bara för att köpa smör? Haha,
aja blev en kvällsrunda med Floyd samtidigt i alla fall - skönt att ha den gjord. Har nu bara vikt tvätt
och lagt fram vad jag behöver till imorgon så man inte glömmer något då.

Imorgon är tanken att ta sovmorgon till 7 (ja, det är sovmorgon för mig), äta en rejäl frukost
och sedan gå en längre skogsrunda med Floyd, ge honom mat och sen bege sig mot stallet - ensam.
Ovant men helt klart det bästa för honom i den här kylan, tror att timmarna idag räckte gott och väl
då det blev stall 9-14.30 vilket inte var riktigt planerat men mycket hanns trots allt med:
borsta innan lektionerna, kolla lite på vuxengruppen, smörja hennes lektionsmartingal, sadelgjord
samt tränset hon ska ha imorgon - och umgås med Zara samtidigt. Därefter en lite längre borstning
och lite mys innan vi testade alla träns och grimmor som används för att se vad som kan orsaka dem
inte så fina skaven hon har i ansiktet.. tyvärr blev vi inte klokare av det. Förstår inte..
Men nosludd ska sättas på lektionsträns och grimma i alla fall så får vi se om det kan läka hursom.
Därefter fick jag äran att få ta henne lite extra idag då hon bara fått gå en lektion på morgonen
och det tackar man ju inte nej till dagen innan tävling, och än mindre när hon gick som en.. ja, älg,
av vad jag såg innan vi gick ner. Så var skönt att känna på henne och inse att hon faktiskt var mjuk
och medgörlig - skönt. Bara att hoppas på att hon är lika härlig imorgon, och att jag rider som jag ska!

Nu: varva ner framför världscupshoppningen och sen bara hänga upp tvätten som är i maskinen nu
innan sängen, samt mysa lite extra med lillkillen då jag knappt kommer att umgås med honom imorrn..
Vilken tur att vi gick ut och myste i kylan bara han och jag i skymningen då
så jag slipper det dåliga samvetet som alltid smyger sig på när jag inte hinner med allt som jag vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: