'Cause you're all I want

Precis kommit hem från stallet och en riktigt bra lektion. Till att börja med fick jag otroligt nog Vulfa,
trots att jag var sisst, och det gjorde min dag! Sen går det bara att konstatera att hon trivs på nya bettet
vilket känns riktigt bra! Minus bara att jag inte kan tävla dressyr på det..
men får glädjas åt att ha hittat ett bett hon trivs på. Något annat som känns riktigt bra är att träningen
börjar ge resultat - jag är piggare och orkar mer. Och det, om något, är något som känns väldigt bra!!!

Men! där känner jag att jag måste tillägga en grej som jag tycker är viktig då jag vet att några yngre
läser min blogg.. då jag vet hur lätt det är att falla in på fel spår. Jag tränar endast för min hälsas skull,
d.v.s styrka för att klara av dagarna på jobbet, samt att orka mer i ridningen,
kondition av precis samma anledning - för att hålla, för att orka, för att må bra. Endast därför.
Jag tränar alltså inte för att gå ner i vikt, faktum är att jag inte vågat börja träna igen av det anledningen,
av samma anledning har jag inte ställt mig på en våg på bra många år. För ja, jag vet hur lätt det är
att falla dit, och även om man intalar sig själv att man mår bättre när kilona rasar så kan jag bara säga:
det är inte värt det. Tillslut tar vikthetsen överhand och allt runtomkring fallerar - och då menar jag allt.
Jag skriver endast det här för att jag inte tycker om när det börjar skrivas öppet om bantning,
dieter och allt sånt som kan få en negativ effekt för andra, därför kände jag att jag ville klargöra det.
En tankeställare sådär.. Nu antar jag att det är dags för mig att sova, jobb väntas trots allt imorgonbitti!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: