This moment

Blev visst en sovmorgon halvt som halvt, uppe är man nu i alla fall! Har plockat lite här hemma
och nu väntas en skogspromenad med min fina. Därefter blir det till att göra sig iordning lite smått,
jag ska nämligen följa med pappa hem till David (en kollega) på husesyn.
Därefter blir det stall sen för att ta hand om samt rida Vulfa+ att givetvis hjälpa till inför imorgon
då det förövrigt blir att hopptävla igen, och jag som inte ens hoppat sen förra tävlingen..
Aja, det får gå helt enkelt! Kör även denna gång bara på CR dock både 80 och 90 cm, blir nog bra.
Får se om jag kanske tar och hoppar något hinder idag eller om jag helt enkelt skiter i det
och väljer lösgörande dressyrjobb istället, det sistnämnda är ju trots allt vad hon verkligen behöver.

Hade henne nämligen igår då jag inte hade henne en dag förra veckan så vi begav oss ut i skogen,
till en början - klättrade lite. Och det är något vi måste göra oftare märkte jag,
ogillar verkligen det där jäkla diket nedanför klätterbackarna, för det är av just den anledningen
man inte utnyttjat dem som man gjorde förut. Jobbigt tyckte hon hursomhelst att det var.
Därefter red vi en liten bit till i skogen innan jag red ner mot breddik där tanken var lite jogging
och sen lulla över framhoppningshindret men efter ca 5 min valde jag att rida hemåt mot ridbanan
då hon halkade till x antal gånger på en massa gömda isfläckar, trist!
På banan sen var det lite av samma känsla som i måndags: för mycket häst i handen. Något jag..
ja, inte riktigt orkar rida ur just nu. Jobba, jobba, jobba helt enkelt. Så får nog bli ett pass på banan
tror jag nog, får helt enkelt förlita mig på att hoppningen funkar ändå? Nu.. ut med Floyd!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: