Where we are

Och så var tävlingen avklarad även denna gång! Dessutom är jag faktiskt nöjd med miss Vulfa,
visst.. 16 fel i varje klass är inte direkt bra, men i andra klassen var känslan hursom som den ska
och det är lite av vad jag får gå efter, långsiktiga målet är givetvis att ta sig runt CR
men i nuläget får man tänka lite annorlunda. Dessutom var det vår andra hopptävling tillsammans,
så ja, jag är nöjd. Att hon var betydligt mer med på noterna idag var ju också en klar fördel!

CR 80: jag red inte alls bra här utan det blev ganska mycket av och på, framridningen gick sådär
vilket resulterade i att hon var lite loj när vi väl kom in på banan, dessutom red jag ganska så dåligt
och var för passiv första delen av banan, sen skärpte jag till mig och hon hoppade bättre..
dock revs dem 2 sista trots att vi kom in på dem rätt bra, men.. that's life!

CR 90: till den här klassen gav jag mig fan på att jag skulle få henne att gå upp och fram mer
så efter första starten blev det lite skritt innan jag gick in på framridningen och galopperade endel,
väckte henne lite, sen var tanken att bara ta oxern 1 gg men då det språnget blev helt misslyckat
blev det att komma en gång till och då la vi oss nästan i hindret istället.. kul..
så blev en liten paus och sen kom vi igen: och fick äntligen in det där språnget, då gav jag mig där
och sen var det nästintill dags för start. Väl inne i ridhuset la jag återigen fokus på att galoppera,
samt att försöka få upp henne så hon inte blir hängandes i handen mellan hindren
och i den här klassen var känslan riktigt bra! 2 rivningar helt utan anledning igen, nonchalant ja..
Sen gjorde ju jag en riktig tabbe och missade yttersidan till sista hindret
vilket resulterade i en förbispringning, klantigt! Sen rök även sista bommen där då då, men men.

Så.. vad säger man.. givetvis hade det kunnat gå bättre, men också sämre. Hoppa blir det mer av
så att vi inte kommer av oss (läs; jag) så är väl bara att jobba vidare. Målet är helt klart en felfri ritt,
ja så småningom i alla fall. Bilder och filmer från dagen är på gång så det kommer!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: