Together as one

Egentligen borde jag väl kanske gå ut med Floyd och gå och lägga mig då det, som vanligt,
inte blir sovmorgon imorrn då jag lovat Zara att åka upp till stallet tidigt för att fota henne och Steff
men.. känner ju att jag måste uppdatera lite om dagen här först!

Till att börja med - dagen har varit riktigt bra! På schemat stod ju Lektions-DM på NORF och ja..
då jag inte tävlat (hoppning, kan tilläggas) utanför klubben sen DM:et för ganska så exakt 4 år sedan
och inte hoppat särskilt mycket nu så var det förstås lite nervöst. Helt i onödan,
visade det sig, då Vulfa är en riktig klippa! Känslan inför första klassen var dock inte den bästa
då det blev mycket av och på framridningen och varenda bom rök på framhoppningen.. haha mm..
kul liksom, men valde då rivningarna till trots att ge mig där och pusta lite innan vi skulle in på banan.
Något som visade sig vara ett bra beslut då hon verkligen gick som en klocka sen,
2 bommar ner - vilka berodde på missar från min sida - men känslan var riktigt bra måste jag säga,
och då spelar inget annat någon roll kan jag känna då. Till andra klassen var hon helt underbar
både på framridningen- och hoppningen, valde att bara ta oxern 1 gång och det språnget tog hon bra
så då nöjde jag mig där! Gick in på banan med en bra känsla dock red jag inte lika bra i den här klassen
utan blev lite för loj, så 12 fel men med en bra känsla även här. Så nej, jag kan inte vara mer än nöjd!
Vulfa har skött sig exemplariskt - givetvis - och med bästa hästskötaren och hela familjen samlad
kan det ju liksom inte bli mer än bra. Extra cred till min Mike som stod ut all day long trots ointresse :)





















Postat av: Frida

Kul att ni kommit igång med hoppningen Carro :D

2012-05-14 @ 10:37:32
URL: http://friduusss.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: