The greatest

Jag har världens bästa hund! Det är förstås ingen nyhet men.. när någon helt random person
kommer fram till en i affärn och undrar om man är hundcoach för att man har så bra pli på sig hund..
då blir man glad! Kan ju säga att jag blev ganska så ställd och när mitt svar var nej
fick jag frågan om jag höll kurser haha. Kanske tåls en funderare på.. haha nej men skämt å sido
men sånna kommentarer värmer verkligen! Man tar ju ändå så pass mycket för givet ändå..

För mig är det en självklarhet att han ska vara fokuserad på mig vid hundmöten te.x. Nu tycker jag,
personligen, att han i nuläget är lite för nonchalant gentemot mig vid dem tillfällena
i jämförelse med när vi faktiskt tränade mycket på just det. Så då är det självklart kul att få cred
för hur det är idag också. Till ämnet.. hon hade tydligen ett ettrig Dvärgschnauzer som gjorde utfall
vid hundmöten och i hennes ögon var jag alltid fokuserad vid möten och Floyd lydig
och inte ett dugg intresserad. Kul! Framförallt med tanke på att jag tycker att han checkar läget
lite för mycket och är lite nonchalant som sagt.. så ja, kanske är dags att sluta vara så självkritisk ;)

Gav henne i alla fall tipset att börja jobba på att ha med sig något godis eller en favoritleksak ut
som hon kan ta till vid hundmöten för att lägga fokusen på sig, och sa just vad jag reflekterat över
vid hundmöten att dem flesta stannar, håller kopplet sträckt och stålsätter sig
vilket, självklart, sänder fel signaler och bara förstärker beteéndet. Ganska logiskt kan jag väl tycka..
för jag är verkligen inget expert(!) men alla tänker och gör olika.. så är det med det mesta trots allt.
Kortfattat.. jag är stolt över min knäppa buskille! Bästa, finaste Floyd - helt enkelt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: