The year 2013

Jag tänkte att.. med bara en dag kvar av det här året (sjukt, jag vet, har inte fattat det än riktigt),
göra den klassiska årslistan som man trots allt postat i ganska många år i rad nu så, ja.. here we go:


Vad gjorde du 2013 som du aldrig gjort förut? Mycket, faktiskt. Till att börja med gjorde jag i Mars
min första (och hittills enda) tatuering med texten Keep your head up, keep your heart strong. Sen så..
var jag ju till viss del med Vulfa under hennes operation någon månad senare,
inte det roligaste kanske men för mig är det viktigt att vara med every step of the way så att säga,
bra som dåligt. Att vara med från början till slut på hela den resan, med konvalecens osv var också
första gången, med allt vad det innebar. På meeting har man också varit för första gången.
Sen sist.. men inte minst.. så står man ju för första gången som ensam ägare på en lägenhet, min.

Höll du några av dina nyårslöften? Nu tillhör jag ju en av dem som aldrig avger några. Så.. ja och nej.

Vilka länder besökte du?  Spanien (Mallorca, Cala de Mesquida) med Mike och hans familj.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Många faktiskt. Ingen nämnd, ingen glömd.

Är det något du saknade 2013 som du vill ha 2014? Mycket. Så det är upp till mig för en nystart nu.

Vilka datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Väljer att svara på tillfällen istället:
då jag satt där i tatueringsstudion, den där dagen med V hos veterinären då benbiten upptäcktes,
hennes operationsdag - framförallt dem första stegen efter uppvaknandet. 
Alla dagar ute hos henne med Floyd. All tid med båda dem där två. Dagar med fina vänner.
Visningen av lägenheten, budgivningen.. och tillsisst.. dagen jag fick nyckeln. Och.. Inflyttningen ofc.

Vad var din största framgång 2013? Att jag prioriterat mig själv, stått på mig och tagit slutgiltiga beslut
för min egen skull, för vad jag tror på. Att jag äntligen nått målet att våga leva i nuet, fullt ut.

Största misstaget? Säkerligen många, men jag tänker inte haka upp mig på dem. Ingen är perfekt.

Bästa köpet? Svarar som alltid; Någonsin- Floyd. I år; lägenheten! Och allt som hör därtill.

Vad spenderade du mest pengar på: Nu senaste månaden; möbler, inredning, vitvaror.. osv osv.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Såklart.

Vilka sånger kommer påminna dig om 2013? Lune- Leave the world behind, Dani M, Jacco- Naiv,
Skylar Grey- Back from the dead+ Words, Beth- I need your love, Norlie & KKV- Hon vill vara du,
Envy- Am I wrong, Birdy- Skinny love, One Republic- Counting stars.. osv.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Down-dagarna finns fortfarande, men..
för varje år blir det lättare att hantera dem och alla dem bra dagarna väger upp dem (nu få) dåliga.

Vad önskar du att du gjort mer? Finns säkert mycket.. men inget jag kommer på just nu.

Vad önskar du att du gjort mindre? Överanalyserat och så.

Hur tillbringade du julen? Till att börja med var jag ute på en löptur med Floyd, därefter var vi
uppe i stallet och hälsade på Vulfa innan vi åkte vidare ut mot Nadja och därefter blev det julgröt
hos farmor innan julafton, tillslut, spenderades ute i Svärtinge ute hos pappa.

Blev du kär i år? Nej.

Favoritprogram på TV? Serier: Revenge, Pretty little liars, The lying game, Missing.. m.fl.

Vilken var den bästa boken du läste? Hm.. måste nog varit 14 år till salu faktiskt.
 
Upptäckte du någon ny artist? Typ.. Birdy, Lana Del Ray, Skylar Grey, Beth.. och säkert fler därtill.

Något du önskade dig och fick? Absolut.

Något du önskade dig men inte fick? Skulle väl vara tillstånd om att få ha en till hund på jobbet då.. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Jobbade och så. Sen blev det lämpligt nog en tjejkväll.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år mycket bättre? Klart.. men.. bättre kan det väl alltid bli.

Hur skulle du beskriva din stil 2013? Vardaglig med klocka som enda accessoar? Haha..

Vad fick dig att må bra? Floyd, Vulfa, tjejerna, kollegor, familj osv. Alla som betyder, helt enkelt.

Vem saknade du? Som alltid; NTZ, och Sophie. Men ni kommer alltid finnas med mig.

De bästa nya människorna du träffade? Skulle snarare vilja ändra det till de bästa nya människorna
du lärde känna. För isf är svaret alla i tjejgänget som vi med bara med några få undantag samlat ihop
en gg/vecka eller mer sen i somras/höstas. Är väldigt glad över att ni har kommit in i mitt liv, i alla fall!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: