All things bright & beautiful

Och så börjar min enda lediga dag den här veckan lida mot sitt slut.. men, det har varit en bra sådan
så det gör inte alltför mycket. Tog mig faktiskt för ovanlighetens skull en sovmorgon innan jag gick ut
med herr Floyd för att sedan inta en ordentlig och god frukost,
och sen fick det bli lite kvalitétstid med Mike som jag knappt träffat i veckan då vi jobbat om varandra.
Därefter till det bästa: stall! Ridhuset var bokat för ett dressyrpass så, så fick det bli! I början gick det..
inte helt bra, damen var inte alls med på noterna och tyckte väl typ bara att jag var pain in the ass.
Men! efter att jag satt mig ner ordentligt och gav mig fan på att hon bara skulle komma igenom minst
lika bra som i tisdags, så blev det så också. Inte för att det kom gratis, men jäklar så nöjd jag var efter!

Så.. efter stretching, allmänt fix och lite mat för bådas del bestämde jag mig för att hon fick följa med
mig och Floyd ut i skogen på en promenad.. som var tänkt att inte bli så lång, men blev en timme haha.
Typiskt mig! Hursom, gick hon lite som på släptåg första biten och tyckte väl mest
att det var lite konstigt, men efter att ha busat igång henne med att springa lite kortare sträckor
kom hon allt igång och blev sin vanliga, glada jag igen - och gav sig t.o.m på att bocka några språng
samt ta lite galopp när hon ändå var i farten.. haha, nej då kunde jag inte göra annat än skratta åt henne.
Så söt! Det blev några rätt perfekta timmar i stallet med andra ord.. bortsett från en avtrampad tygel
på stallplan mer eller mindre då hon halkade iväg påväg nerför backen och jag då valde att släppa taget..
men, ingen skada skedd bortsett från att jag får ta och inhandla ett par nya tyglar. Men.. nu.. gymmet!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: