We work hard, play hard

Nyligen hemkommen från stall, och ja.. bortsett från timmarna i frisörstolen är det första gången
man sätter sig ner idag. Haft fullt upp, som vanligt, med andra ord. Dock har jag inte tid att sitta här
då jag måste sätta igång med att laga matlådor nu, städa av litegrann samt tvätta.
Ledig måndag, vad är det liksom? Kan däremot erkänna att jag nog borde ta det lugnt egentligen..
för den här förkyldningen eller vad det nu är är inte att leka med. Eller så kanske jag borde köra på
så att det faktiskt bryter ut ordentligt så jag kan få bli frisk sen? Naevars men känns nästan lite så.

Hursomhelst, så har det ju blivit några stalltimmar både igår och idag. Igår gick man ju upp direkt
efter jobbet för pyssel, ridning och senare kvällsfodring. Markarbete mot hoppning stod på schemat
då jag kände att jag inte hade orkat ett stenhårt dressyrpass och dessutom kände jag att
hon nog behövde "leka av sig" lite efter teoriveckan och komma loss igen då hon tyvärr bara blir stel
av att inte gå ordentligt. Hursom, gick det ganska så bra efter att ha joggat loss damen ordentligt,
och jag klarade faktiskt av hela passet utan hostattacker.. dock fick jag ångra det när jag kom hem.
Så, därför tog vi det betydligt lugnare idag - med en skogstur! Jobbade henne mest bara i skritten,
sen lät jag henne mest bara gå i en låg form i travarbetet över fältet och i galoppen fick hon helt enkelt
bara länga ut ordentligt, vilket i och för sig var välbehövligt. Väl hemma i stallet fick hon stå med
back-on-tracken medan jag packade alla påsar och fixade lite allmänt och sen blev det en mystund
och ännu lite mer rykt innan jag gick hemåt. Och ja, här sitter man nu.. men nej, sätta fart var det ja!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: