Just learn how to fly

Sådär då, nyduschad efter stallet och nu är även maten påbörjad också. Inget avancerat idag dock;
spaghetti bolognese och sen en sallad till det, men bättre än ingenting i alla fall. Hursom, stallet klart
nu på fm med mycket mys och så startade vi även den här fodervärdsterminen
med lite jogging på fältet! Underlaget var väl kanske inte det bästa, men det gick att rida i alla gångarter
utan problem i alla fall, och det var ju trots allt huvudsaken. Hästen var mycket fin hursomhelst!
Och inte klagade hon på att få komma ut från ridhuset heller - vilket såklart var min mening med fältet,
dels för hennes skull och dels för Floyd som inte kommit ut på lika många skogsrundor som normalt.

På tal om Floyd.. skrämde han mig lite förut. Eller, inte så lite heller för man blir inte ett dugg orolig
när hunden helt plötsligt - från ingenstans - hoppar omkring på tre ben strax innan man ska rida iväg..
men det visade sig (efter att ha värmt, letat efter sår eller vassa föremål i tassen osv osv)
att han tydligen tyckte att jag brytt mig för mycket om Vulfa lite förlänge och ville ha uppmärksamhet,
haha.. jäkla hund, han är ju inte dum direkt! Hur jag kom på det? Han gick heeelt normalt så fort
han upptäckte att vi var på väg in mot kontoret. Och för att säkerställa att han bara hade lurat mig
släppte jag ut honom på stallplan också, och mycket riktigt - pigg och fräsch. Så han fick följa med
precis som planerat och med tanke på hur han for runt hade han defenitivt inte ont i tassarna i alla fall.
Men nahe, få i sig lite lunch och kolla på det nyutkomna avsnittet av Revenge nu då, sen gymma
med M när han kommer hem och därefter stan för bio med honom, syrran och Nermin. Inte fel inte!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: