My mind never sleeps

En blandad dag i dag.. mycket har hunnits med, men allt har ändå tagits med ro - vilket varit skönt,
och framförallt välbehövligt då jag är lite av en expert på att stressa runt annars. Och ofta helt i onödan.
 
Hursom, så blev Floyds morgonpromenad en promenad upp till stallet för att mysa med den fina fuxen
samt mocka och borsta innan hon skulle gå sina lektioner. Meeen.. vad som skulle bli någon timme stall
blev sisådär 3 timmar stall och normalt sätt skulle det stressa mig lite men, inte idag.
Jag har bestämt mig för att dra ner på den inre stessen så sagt och gjort! Borsta och mocka gjorde jag,
som planerat, innan damen gick upp till ridhuset. Men då boxen såg ut som.. ja, jag vet inte vad riktigt..
så satte jag igång med att gräva ut ordentligt och fylla på med ny torv. Sen när jag ändå var på g
gick jag ut och packade alla hennes påsar, borstade rent hennes - och Floyds - täcken och lite annat fix
innan jag började tänka på att gå hemåt men då insåg jag ju att hon snart skulle komma ner
och då kunde jag ju lika gärna stanna, vad hade jag bråttom till? Så ja, då fördrev jag tiden med att fälla
en extremt hårig hund vilket inte är någon nyhet, men man påminns varje gång om varför man gör det
där i stallet, och inte hemma haha. Hursom blev det lite rykt och allmänt mys med damen innan det, ja..
tillslut bar av hemåt. Och sen jag kom hem har jag bara umgåtts med min Mike, och Floyd såklart,
samt städat här hemma, rensat lite samt varit ute på drygt en timmes skogstur med dem båda. Sweet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: