Heart skips a beat

Here we go.. fixa sig klart litegrann och frukost på det så är vi klara att gå sen. Jobb väntar idag
vilket inte känns så lockande då det verkar bli fint väder idag men nu jobbar jag ju bara 2 veckor till,
sen blir det 3 veckor ledigt! Och på tal om ledighet så var jag ju i alla fall ledig igår,
som varje fredag inför jobbhelg. Hursom, så var/blev det en fin dag överlag faktiskt - med ett undantag.

På em/kvällen när jag kommit hem från frisören (lika nöjd som vanligt!) så bestämde vi att åka ner
till Stars and Stripes för middag på deras uteservering innan jag skulle gå till stallet. Så sagt och gjort;
vi åkte ner, satt oss och beställde och bara hade det allmänt bra. Fram till det att fyllot kom..
vi hade Floyd med oss, som lika snällt som alltid låg under bordet och nu kom det där fyllesvinet fram
för att hälsa. Floyd blev osäker på honom och började skälla, varna.. och svinet stannar inte upp då
utan fortsätter, kommer närmare och böjer sig över honom. Jag spänner blicken i honom, ber honom
om att gå, han lyssnar inte.. men sätter sig vid bordet mitt emot tillslut, pratar högt med sig själv
(och Floyd) och beklagar sig över att han inte får hälsa. Idiot. Ett tag senare kommer han fram.. igen..
men då hade jag tröttnat så då höjde jag rösten och sa bara "gå! snälla du." Helst skulle jag,
ärligt talat ha ställt mig upp, gått framför Floyd och sagt varför jag inte ville ha honom nära min hund,
men jag kände inte att det spelade någon roll. Men han gick och satt sig på sin plats tillslut i alla fall.
Och ja man kan väl säga att han förstörde vad som skulle blivit en fin stund med mina grabbar..



Och för er som kanske inte förstår varför Floyd reagerade som han gjorde? Han har bott med sånna
som han, fyllon.. pundare.. ja skitsamma vad dem är, han kan inte läsa dem i alla fall. Förstår dem inte
och blir osäker, rädd. Han skulle aldrig göra något, men det är min plikt att hålla dem på avstånd,
skydda honom från vad han är rädd för. Givetvis. Men det är inte så lätt alla gånger, inte när dem te.x
blir hotfulla och man ser det där galna i deras blick. För ja den där mannen hade ju just den där blicken
och började prata om både pistoler, pitbullar och jag vet inte vad. Slutade faktiskt lyssna efter ett tag,
ignorerade honom sålänge han satt på sig plats, lät oss vara. Blir så arg på sånt där, min fina Floyd ♥

Avslutade sen dagen på bästa sätt i alla fall - i stallet tillsammans med häst och hund, en massa mys
en promenad i skogen och runt fälten och sen en promenad hem i kvällssolen med min allra bästa kille.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: