Do what makes you happy

Har varit en lång och kall men ändå riktigt fin dag som helt och hållet spenderats uppe i stallet
då det var träningstävling i dressyr där idag. Från början skulle man ju själv startat i en klass då men..
så blev det ju inte sen, tyvärr, dock ställde jag upp som funktionär ändå
då jag fick stryka mig så pass sent. Så dem drygt 2 första timmarna satt man uppe som skrivare
i ett kallt ridhus, minst sagt. Men det gick ju det med. Därefter tog man sig ut med Floyd på en runda
för att få upp värmen, och som belöning för att han var så duktig som låg bredvid så snällt.
Bästa han! Därefter har inte dagen varit alltför krävande då jag mest bara väntade ut tiden lite smått
så att Vulfa skulle få skrittjobba/joggas i ridhuset efter tävlingens slut. Så mellan 11 och typ 15
var man bara ute i skogen, satt på läktaren, umgicks med folk och bara myste med hästen och så.
Inte fel om ni frågar mig. Och det bland det bästa med tävling är ju att faktiskt få chans att träffa dem
som inte längre är i stallet till vardags, blir ju liksom lite annat än det vanliga då. Men hursom, bildbomb:

(Och just det.. själva ridningen av V då.. hon var mjuk i sidorna efter skrittjobbet igår men.. bakdelen,
det är något som inte riktigt står rätt till där. Halt är hon inte, men inte bara stel heller. Svårtattförklara.
Först kändes det som att det berodde på stelhet.. men nja, det ändrade jag uppfattning om. Hursom,
är hon pigg och glad förövrigt - alltid något i alla fall. Imorrn blir det i alla fall longering för damens del
så att Lotta/ Cissi får bilda sin egen uppfattning. Svårt när man bara känner något till och från och, tja,
inte kan se någon större förändring på egen hand i spegeln.. vilket för den delen typ är omöjligt..)


Postat av: Sophia

Härliga bilder! :)

Svar: Tack så mycket :)
Caroline Djerf

2013-03-21 @ 11:30:49
URL: http://sophiakarlsson.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: