Look at things different

Vilken dag! Började med att gå upp tidigt för att hinna få ut lite av dagen innan man skulle jobba,
så sagt och gjort - en mysig skogspromenad fick det bli. Därefter ett träningspass och stooor frukost
innan det var dags att fixa sig iordning och cykla iväg. Väl på jobbet gick allt snabbt
och smidigt då Frida hade börjat tidigare med lagret så vi kunde få tid till att fylla på butiken osv
mellan kunderna (så vi förhoppningsvis slipper göra det alltför länge efter stängning+ möte på måndag).
Så sagt och gjort, när Robin kom och butiken öppnade körde vi på från början till slut. Duktiga vi ;)

Och därefter blev det cykeln mot Vulfa direkt efter jobbet. Kvavt var det och regnet hängde i luften,
minst sagt.. så surt nog började det vräka ner innan jag ens var halvvägs. Då var jag inte speciellt glad..
Men, om några veckor kanske jag t.o.m kan skratta åt det.. min vänstra sko blev nämligen..
eh.. vattenfylld på vägen dit. Inte på grund av att den läcker alltså utan för att det regnade ner i den,
hur är det ens möjligt?! Haha nae fy! Hursomhelst så vände det lite när jag väl kom fram, regnet avtog,
och när Vulfa såg sådär ruskigt nöjd ut över att se mig. Bästa hon!
Fast dagens bästa var nog skrittrundan i skogen.. utan tvekan. Ett par spetsade öron i stallgången
när sadeln kom fram säger nog sitt faktiskt, och minst lika glad var hon under hela den tiden vi var ute.
Återigen: bästa hon! Och bästa Floyd som, som vanligt, får en guldstjärna för sitt fina uppförande.
Men nej släppa ut honom och sen börja tänka på att det är en dag imorgon också.. eller snart, i alla fall.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: