Every day is beautiful if you choose to see it

Bara för att fodervärdsterminen dragit igång nu och vi spenderat veckans 2 foderdagar ute i snön..
behöver jag säga att jag saknat ridningen sjukt mycket?! Och henne med då, såklart. Bästa, finaste V!



Bilderna ovan är alltså tagna i söndags då vi var ute och joggade på fältet lite lätt, och ja man kan väl
(minst sagt) säga att jag fick jobba för att få henne tillräckligt medgörlig.. men.. skam den som ger sig!
Dock kände jag idag att, med tanke på att jag har henne imorgon också,
kunde ta det något lugnare idag.. så idag red vi faktiskt mer eller mindre bara ut kravlöst i skogen,
borsett från att vi stannade till på ett fält och körde lite lösgörande där. Hursom.. så väntar ett dressyr-
pass i ridhuset imorgon och beroende på hur hon känns kan det nog bli samma sak även på fredag.

Annars.. har helgen mest bara sprungit iväg. Bortsett från stall har man mer eller mindre bara varit i
gamla lägenheten och fixat. Igår var mamma med mig där och städade en hel del - tack! Och idag har 
jag och Floyd varit där en sväng efter stall, pratstund och promenad med Lisa
samt lek för hundarna. Ja ja.. eftersom jag jobbar nu i helgen är jag ledig imorgon i alla fall. Turförmig!
 
 

Postat av: Sara

Hej Carro:)
Blev bara lite nyfiken. Är det din häst? Eller vart hyr du den ifrån? Är du fodervärd året runt eller har jag snurrat ihop det hela - som vanligt;) Så himla härliga bilder och vilket jobb du gör. Ridningen verkar vara din grej!
Kram på dig!

Svar: Kul att du frågar, Sara. Vulfa är en lektionshäst uppe på Hageby som jag varit delfodervärd på sen Sep-10, så jag har henne 2gg/vecka vår+hösttermin kan man säga, är några veckors uppehåll under sommaren då det är ridläger+bete, samt under jul/nyår då det är kurser och så. Hon går alltså lektion dem dagarna jag inte har henne på foder. Men tack så mycket! Och ja, är ju en livsstil det där med hästar.. har svårt att se mig själv leva ett liv utan dem :) dock har jag aldrig riktigt känt att jag velat ha en egen då det kräver så pass mycket, så att ha henne som sin egen och sen kunna åka upp när man vill passar mig perfekt. Hunden måste ju få sin egentid han med :) Kram!
Caroline Djerf

2014-01-26 @ 23:59:24
URL: http://ekiiis.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: