How other people treat you is their path; how you respond to them is yours

Efter en minst sagt fullproppad helg och alldeles för lite sömn kan man väl säga att den här dagen
varit lite extra seg för att vara en måndag. Men.. idag har man i alla fall fått lite gjort här hemma ändå.
Det kan man inte säga om gårdagen då man somnade direkt efter stallet
och sov bort hela eftermiddagen. Så.jäkla.illa. Men å andra sidan blev det inte mycket sömn i övrigt
i helgen då man sov dåligt natten till lördag, jobbade, myste med djuren bra många timmar och senare
hakade på Pernilla och en av hennes vänner till Värmekyrkan/ Franz jäger. Var en bra kväll, hursom!

Dock hade man morgonfodring+ utsläpp igår.. så.. det var ju nästan ett under att inget gick fel, 
men man gick väl på reserverna och bara körde på. En massa mys med min fina häst (och så Floyd)
blev det innan Carro kom ett par timmar senare för att ge Vulfa både massage,
laserbehandling och akupunktur, vilket uppskattades! Om 2 veckor är det dags igen i alla fall
och sen får det väl bli så att hon får fortsätta behandlas i alla fall en gång/ månad ett tag framöver.
Är det något jag kan göra för att göra det bättre för henne så kommer jag göra det, no doubts!

Idag var vi ute och lullade runt i lite över en timme i alla fall= glad häst! På hackamoore dessutom
så då var det ju såklart extra kul. Med tanke på att hon känner ett sånt obehag av att ha bett i munnen
funderar jag på att investera i ett bättre hackamoore, samt även prova ett bettlöst träns
på henne. Renée i stallet hade ett till salu som jag ska få låna för att se om det är ett alternativ för oss..
vi får se helt enkelt. Huvudsaken är att alla spänningar släpper i kroppen i första hand i vilket fall.
Nu.. är det dags att släcka här. Imorgon väntar stall (as usual) och en dejt med Matilda efter jobbet :)

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: