When you start seeing your worth, you’ll find it harder to stay around people who don’t

Mitt i prick, osv. Förövrigt har det inte varit alltför livat här igen.. men den gångna veckan har,
som för det mesta, bara bestått av jobb och stall samt kvalitétstid med Floyd när jag kommit hem.
Herrn har ju fått tagit det lite lugnt efter operationen så jag har liksom
gått hem med honom efter jobbet, lagt en timme på honom och sen åkt vidare mot stallet.
Lite omständigt och sådär men.. nu är han fit for fight igen! Och ja, tratten slipper han såklart också.

På jobbfronten.. ja, den lämnar vi. Som det är just nu så känns det som om inget man gör är bra
eller bra nog och jag är bara så otroligt trött på så mycket just nu. Känner mig som en.. vet inte vad..
men efter en tid kan man inte bara finna sig längre - utan säger ifrån. Och det är inte populärt,
tydligen. Jag är helt enkelt förbannat trött på att bli trampad på och tänker inte tillåta det längre, at all.


Så.. Vulfa då. Antingen är det vad jag känner som smittar av sig eller så har hon helt enkelt
bara träningsvärk av nya sadeln, som vi nu börjat rida in. Eller skrittat in ca 20 min/dag snarare
och sen har man fått jobba vidare barbacka.. så lite omständigt även där, alltså.
Men, det är det värt! Hursom var igår första dagen på en vecka som hon faktiskt var sig själv
och inte en bitch.. haha. Skämt å sido men har hon gått så pass bra (samt lite hårdare) än innan
så har jag nästan väntat mig ett bakslag. Tråkigt bara att alla bakslag ska komma på samma gång,
but hey.. så är det väl alltid? Nu ska jag tillsammans med Floyd ta tillvara på ett par timmar
här hemma innan vi beger oss mot stallet där både insläpp och senare även kvällsfodring väntar,
och däremellan ska vi hänga hemma hos en saknad vän vars schema inte riktigt gått ihop med mitt :)

Postat av: Anonym

Hej Carro!
Kul att det verkar gå framåt med Vulfa och den nya sadeln. Skönt är att mormors älskling börjar att bli bra och kan följa med dig till stallet m.m
Önskar er allt gott massor av kramar mamma

2014-09-21 @ 12:53:02

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: