At the end of the day we all just want to be happy, live stress free and have someone to comfort you and not worry about anything

Bara för att den här dagen är värd att uppdatera om så ska ni faktiskt få en uppdatering idag.


Idag, mina vänner, har jag alltså varit på Hästkliniken med damen, vilket varit något jag (faktiskt)
oroat mig för. Tydligen helt i onödan, visade det sig. Det första Carina sa när hon såg vän. bakhas
var att det nog kunde vara bra att röntga den igen eftersom gallan såg ut som den gjorde,
men vi kom ändå överens om att gå bort till ridhuset och longera henne först. Och där, där ändrades
hennes uppfattning helt då hon blev glatt överraskad över att svullnaden inte verkade besvära henne
samt att hon vid longering nästan inte kunde se någon hälta alls.
Vi körde även böjprov på de andra benen, varav jag var orolig för ffa vän.fram men så även hög.bak
då hon slutade behandlas i dem benen innan dem egentligen var helt bra.
Men.. uppenbarligen har jag gjort rätt som gett henne tid, tagit en sak i taget och skämt bort henne
med behandlingar regelbundet för hon klarade böjproven med bara en mindre reaktion i just vän.bak,
hennes opererade ben som jag ändå hade för avsikt att spruta, oavsett. Så, ja, idag är jag glad!

Vad jag hade väntat mig skulle bli ett svindyrt veterinärbesök blev betydligt billigare än förväntat
och det bästa - hon verkar inte ha ont! Kändes t.o.m bra innan hon sprutades och ledväskan faktiskt
såg klar och fin ut. Innan operationen såg det minst sagt inte ut så.. 
med andra ord verkar det som om de skadade lederna ändå hämtat sig såhär nästan 2 år senare.
Nu är damen sprutad med inflammationshämmande iaf så ett par dagar i fålla är vad som väntar nu
samt ett par veckor med endast promenader, men sakta men säkert ska vi nog kunna sätta igång sen ♥


Postat av: Anonym

Hej Carro! Vad glad jag blir att hon är i så bra skick nu. Det är som sagt din förtjänst, du är värd det och mycket, mycket mer. Hur mår du och Floyd?? Skulle vara kul om vi kunde ses någon dag, saknar dig och dina fyrfota älsklingar. kramar mamma

2015-02-04 @ 19:48:24

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: