Den här veckan

Ja jag vet att man egentligen ska skriva om just den här veckan
men eftersom veckan inte är slut än skriver jag om Julafton-> Nu.
Eller ja, från dagen innan blir det ju såklart..

23/12 torsdag. Hade en ledig dag sådär dan' före dopparedan',
minns knappt vad jag gjorde om jag ska vara riktigt ärlig.. haha.
Jag har för mig att jag hade Vulfa på morgonen?
I stallet var jag i alla fall för att kolla på hoppningen som var,
är ganska säker på att jag skrittade ut barbacka i alla fall?
Bortsett från det gjorde jag inte så mycket, försökte bli frisk..
handlade, slog in de sista julklapparna. Varken mer eller mindre.


24/12 fredag, Julafton som sagt. Började med en långpromenad
i skogen med herr Floyd. Någon timme senare kom pappa och syster
hem till oss för julgröt och ja, julfirande med pappa.
Vid lunch blev det en tripp ut till Nadja som jag inte träffat sen
julaftonen förra året. Ett kärt återseende blev det med andra ord
även fast både hon och Galant var lite småsura.
Hursomhelst.. avslutades julafton hemma hos mamma med henne,
Mike, syrran, Nermin, mormor, morfar, farmor och Floyd, såklart.
Dagen kan sammanfattas som en väldigt bra dag med la familia.

25/12 lördag. Var uppe i stallet skapligt då jag hade Vulfa,
pysslade lite med henne innan jag, hon och Floyd begav oss utåt
på en skogsrunda. Lät henne sträcka ut ordentligt
efter sina dagars vila och ja, den hästen är bara för underbar!!!
Väl hemma satt jag på en glad häst och väntade in en lycklig
men otroligt trött hund. Därefter var det bara att fixa sig
för att åka hem till farmor på den nästintill årliga julmiddagen.

26/12 söndag. Började dagen med att gå på mellandagsrean på HC
med syrran, måste säga att vi båda fick med oss en del tillslut.
Vilket inte är så ovanligt, iofs. Väl hemma fick jag börja rensa
för att få plats med de nya plaggen, haha. Mycket åkte ut
även fast för mycket återstod. Det tog sin lilla tid i alla fall.
Senare när Mike skulle åka bort till sina föräldrar
passade jag på att ta skjuts upp till stallet at the same time.
Väl där var det V & R som stod på schemat.
Storhandlade åkte vi och gjorde efter att jag kommit hem också.


27/12 måndag. Det var bara en helt vanlig dag på jobbet, 7-18.
Eller ja.. inte helt vanlig kanske. Det var nämligen ingen annan
än Edin där när jag kom (en av mekanikerna på verkstaden)
så där stod vi utanför som två fån tills Håkan kom,
tack och lov. Varför det blev som det blev? En miss i schemat.
En skön, ganska lugn dag, med mycket skratt blev det åtminstone.

28/12 tisdag. Jobb fm 7-13, hände inget direkt märkvärdigt..
dagen flöt på bra. Blev en riktig slapp dag efter jobbet sedan
då jag ägnade mig åt att tvätta upp tvätten som dröjt.
Mellan maskinerna låg jag mest och kollade på en massa serier,
jag tog en day off så att säga. Kände att jag behövde det.

29/12 onsdag. Dagen på jobbet började inte sådär jättebra
då godset inte kom förrän efter kl. 8. Slappt var det tills dess
kan man väl säga, och mycket tjatter blev det.
När det väl kom var det bara att sätta fart med att märka upp
och sen få upp allt i hyllorna, precis som alla andra dagar.
Efter jobbet tog man det lugnt några timmar
innan det bar av till stallet. Vulfis fick jogga lite i ridhuset.

30/12 torsdag. Idag har jag precis som alla andra dagar jobbat.
Därefter var jag bara över i affären och handlade tills imorgon
och nu kom jag ganska nyligen hem från stallet.
Har haft miss Vulfa även idag och hon var bara så underbart fin!
Trimmade lite i ridhuset och ja,
en dag som den här skulle jag nästan kunna tänka mig att tävla..
nästan, alltså. Men nae, det känns väldigt långt borta just nu.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: