Ett ögonblick

Vad passar bättre på julafton än att skriva om just julafton?
Tänker givetvis skriva om en av dem mest minnesrika jularna,
d.v.s julafton 2007. Det är hela 3 år sen nu..

Den började precis som alla andra julaftonsmornar, i stallet,
med frukost, julklappsbyten och allt som hör till traditionen.
Skillnaden den här julen var att det var första julen utan Nadja,
och även första julen jag hade Zorino för mig själv.
Kort och gott var det första julen med barbackarace på Zorino,
minns att många tyckte jag var galen.
Dels för att hans rygg var formad som den var (d.v.s kantig)
och dels för att Zorino trots allt var Zorino. Men jag gjorde det.
Den känslan glömmer jag aldrig, av att känna honom under mig
i full galopp runt, runt, runt. Det var bara den första
och enda gången vi fick chansen då han var dålig i ryggen sen..
Med andra ord är det minnet av honom väldigt speciellt för mig.



Skulle kunna skriva mycket, mycket mer om honom, den julen..
men det är trots allt julafton. Du var allt och lite till, Z ♥


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: