26/3, lördag

Känns bra att man redan varit ute på en längre runda i skogen
med lillkillen - som förövrigt blivit väldigt duktig på sök ute
i skog och mark. Något jag helt klart ska jobba vidare med!
Jag har alltså med mig en tennisboll som jag gömmer lite överallt,
säger åt honom att sitta och stanna, går iväg i någon minut, 
går tillbaka till honom igen och säger enkelt: Sök. Hursomhelst,
han är grym på det! Blir helt klart mer träning överlag fr.o.m nu.

Blir dock en till skogstur idag, längre dessutom. I Vrinnevi då,
tänkte gå en av dem längre ridvägarna för att se hur underlaget är
då jag tänkt låta Vulfa sträcka ut riktigt ordentligt imorgon.
Hon behöver det, helt klart. Var uppe efter jobbet igår, runt 19,
och körde mycket galopp på fältet. Vågade dock inte släppa henne
då underlaget var ganska blött & geggigt - Men uppskattat var det!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: