Better luck next time

Eftersom det blev en lång - och kall - dag igår tillät jag mig själv att ta en ordentlig sovmorgon idag
för ovanlighetens skull, vilket verkligen behövdes! Vid halv 9 satte jag igång med att hänga upp tvätten
som jag missade att hänga upp igårkväll.. oops liksom, och därefter har jag bara plockat lite,
tagit en promenad med Floyd ner till affärn och ätit en väldigt god frukost bestående av färska frallor,
kiwi och äppeljuice, blev en activia till det med. En bra start på dagen helt enkelt! Snart blir det att städa
och senare laga mat innan det bär av upp mot stallet. Bytte till mig Vulfa idag
så vi kunde rida ut och mysa i skogen, tycker allt att hon är välförtjänt av det efter igår! Fina, fina V ♥


LB:1 förklass CR: P.g.a att jag satt som räknare båda klasserna innan min egen blev det lite körigt
så vi hann knappt komma ut innan det var dags för framridning.. inte bästa förutsättningarna då kanske
men trots det kändes hon helt okej på framridningen. I själva programmet, tycker jag,
att hon lyssnade bra på hjälperna och gick helt okej formmässigt, så jag var mycket nöjd med henne.
Domaren tyckte väl inte detsamma: tendens till att krypa bakom hand, mot handen.. och så vidare,
dessutom längde jag tydligen ingenting i mellangångarterna? Traven kan jag väl kanske hålla med om,
tråkigt hursomhelst. Kommentaren löd: "Prydlig ritt på häst som blir ostadig i munnen och visar tungan
och blir bakom hand" och 56,90%. Så ja, jag var nöjd med henne men inte med själva resultatet i sig.

LB:1 tävlingsklass: Dem 10 min till framridning vi hade ganska direkt efter ritten i första klassen
satsade jag mest på att få fram henne mer för att få henne att komma mer bakifrån för att sedan kunna
samla ihop henne och få upp henne framtill - och på framridningen där var hon riktigt fin!
I programmet ville jag nog lite för mycket och hade inte alls någon bra känsla i början av programmet
men gav mig fan på att visa skillnaden på gångarterna, ännu lite mer så att säga
vilket visade sig vara lite förjäves då vi fick en 5:a i mellantraven: ingen längning. 5:a i mellanskritten:
kort övertramp men bra energi, taktar och i mellangaloppen, visserligen 6:or, men på sista kommentar:
något på bogarna. Återigen så var jag nöjd med henne - lite mer missnöjd med min egen ridning,
men ändå nöjd. Irriterad över vänstergaloppen var jag väl.. men vi var nog lite för trötta där, båda två.
Högergaloppen var jag däremot nöjd med. Ja ja.. 57,24% "Ritt på häst som behöver mer bjudning
och komma fram med nosen framför lodplanet, ofta orolig i munnen. Något bättre än förra klassen" 

Kortfattat: Jag själv är nöjd och tycker att vi har kommit en bra bit framåt sen i höstas och för mig
är det vad som räknas. Mitt mål är i alla fall att jobba vidare för att komma över 60% - det bara ska gå!


Postat av: LIna

Det kommer gå :) kämpa på :)

2012-02-08 @ 17:21:23
URL: http://shetttisen.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: