A little piece of heaven

Blandad dag men nu framåt em/kvällen.. eller ja.. sen jag kom till stallet, har den varit riktigt bra
och mycket har hunnits med! När jag kom upp hade Felicia redan fixat både mockning, påsar m.m
så då var det bara för mig att ta in henne istället - lyx. Så då blev det att skölja ben
samt borsta ordentligt och länge innan man sadlade på och begav sig upp mot fältet för lite dressyr.

Är riktigt, riktigt nöjd med henne faktiskt! Till en början var det ganska så tjafsigt så började med
att bara jobba med att få fram henne för skänkeln utan att göra någon stor grej av det hela, och aa..
tror jag får forsätta jobba på liknande sätt. Hursomhelst så släppte det
och hon kom nästan loss helt i sidorna och blev riktigt mjuk i munnen vilket var helt underbart skönt,
fina fina Vulfa! Så nu hoppas jag på att hon går med i vår grupp imorrn så jag kan få igenom det sista
så att säga. Aja bilder på den fina finns nedan, tyvärr väldigt mörka och så men är bilder i alla fall!

Väl tillbaka i stallet blev det att fixa iordning allt med henne innan man fick för sig att fixa med
lektionsutrustningen då klockan knappt var sju och jag skulle ha kvällsfodringen så då blev det att
byta schabrak på sadeln och sen smörja både den, hopptränset samt martingalen
och så tog jag även tag i att sätta upp en lapp om att pessoat endast ska användas vid hoppning osv
finally! Så.. nu hoppas jag bara på att hon faktiskt får gå på det tredelade..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: