Worth wondering

Okej, jag har haft fullt upp - därav har jag knappt satt på datorn när jag kommit hem utan istället
umgåtts med min Mike (som jag förövrigt smittat.. oups). Hursom, dem senaste dagarna har varit bra!
Lördagen blev inte riktigt som jag tänkt mig då det inte heller då blev något stall
då jag totalt missat att årsmötet/funktionärsfesten inte hölls i stallets lokal så ja.. jag hade skuldkänslor.
Därav åkte jag upp till stallet på morgonen på söndagen trots att jag inte skulle rida förrän på em, haha,
ja man är som man är. Hann dock med att både borsta, fixa boxen riktigt ordentligt
samt lägga fram utrustningen, byta till mitt schabrak osv så det kändes bra. Det stora minuset just då
var bara det med sadeln - vilket var så vidrigt verkligen - men jag kunde inte direkt gjort något annat än
att göra rent den.. men ja, det var lätt det vidrigaste jag varit med om i sadelsammanhang.

Och för den som inte hänger med nu så var alltså hela sätet blodigt, ja.. mensig alltså, inte så lite heller,
fräscht. Men nu droppar vi det.. jobb blev det därefter och det var helt galet mycket att göra heela tiden
så var verkligen skönt att åka upp till stallet direkt därefter och pusta ut.
Väl uppe väntade en skogstur och för en gångs skull (inte för att det är något fel med det) var det inte
jag, Vulfa och Floyd utan även Felicia på Giza och Emma på Ragnar, en bra omväxling helt enkelt!
Dock var väl inte underlaget optimalt överallt men vi lyckades lägga in alla gångarter med det till trots,
det var ju inte fel! Något annat som inte heller är fel är att håret nu är fixat
och tro det eller ej så vågade jag t.o.m klippa upp håret. Känns ganska ovant då jag bara klippt topparna
tja, dem senaste åren.. men jag tror jag gillar det ändå! Sen gav jag, som vanligt,
Vicky fria händer med färgen så hon föreslog att vi bara skulle färga utväxten och sen lägga i slingor
och så fick det bli, nöjd som vanligt med resultatet! Sen blev det stan med syrran en sväng som sagt..
därefter stall. Blev Vulfa även denna lektion och även denna vecka gick hon ganska så bra
dock så kändes det som om jag hade för mycket häst i handen, inte okej.. men i övrigt var hon rätt fin.
Bara att jobba vidare åt att få upp henne i formen helt enkelt, men helt lätt är det inte alla gånger.
Nu ut med Floyden och sen tänka på refrängen antar jag, lång dag väntar imorgon..

Postat av: Michaela

JAg skrattar fortfarande åt sadeln Carro! :P Din min när du kom ut i stallet "Michaela, kan du komma hit? NU!" Hahahahaha fyfan va äckligt! :P

2012-03-07 @ 13:00:34
URL: http://michaelamariaandersson.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: