We still have a long way to go but..

Blev visst att komma hem lite senare än vad jag räknat med men.. jag har allt märkt att jag
glömmer bort allt vad klocka heter när jag är i stallet. Och idag var det bra svårt att åka därifrån
kan jag ju säga. Hon var bara så jäkla fin i longeringen idag
och det glädjer mig verkligen att det går lite, lite bättre för varje gång! Nog för att hon blir lite loj
när hon tycker att det blir jobbigt i början, men från marken är det på något sett lite enklare
att hjälpa henne genom det när man ser vad det är hon faktiskt gör.
Så, framtill det att en ny sadel provats ut (och även i början med den) blir det nu lite mer longering
än en gång varje/varannan vecka som det varit nu då jag känner att hon mår bra av det.
Dock tar det ju nästan längre tid än ett ridpass med både promenad innan och efter arbetet men,
då får det vara så! Ordentlig uppvärmning, varierande jobb, avskrittning, stretching
och massage är ju byggstenarna för att få henne dit jag vill. Så då får det ta tid - då det är värt det!
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: