You learn

Måste faktiskt erkänna att jag inte orkade summera dagen igår efter att ha kommit hem, fixat bilder
och tillslut lagt in dem här så.. here we go! Igår jobbade man alltså i stallet, något jag faktiskt saknat,
då jag förr.. ja för några år sen nu, jobbade mer eller mindre varje söndag och trivdes med det.
Hursom så flöt gårdagen på väldigt bra - borsett från att jag bara hade fått extranyckeln och då inte
kom in i varken hösilagé eller torvbod men det fixade sig tillslut. Efter fodring och utsläpp av lite hästar
packade man alla veckans påsar i alla fall och sen tog jag mig faktiskt tid till att smörja lite träns
innan det mer eller mindre var dags att fodra igen och ta in dem. 
Gick då en sväng med Floyd så V fick äta ifred innan jag började borsta lite på damen innan M kom
med lite lunch, sen fortsatte man helt enkelt med det efter att ha ätit och umgåtts lite ute på terassen.
 
Och.. något senare efter att ha mockat lite åt dem som inte hade någon skötare på plats, sopat..
ja, bara fixat lite allmänt gjorde man damen klar för ett dressyrpass. Körde på framskrittning i skogen
med Lisa som sällskap innan man gick all in på banan. 
Går ju inte att sitta och åka häst på henne om man säger så, ska hon gå där hon ska gå
är det 100% som gäller och jag tyckte faktiskt att hon var riktigt fin! Tjaffsig i munnen.. som vanligt..
men det är inget som kommer bli bättre förrän hon får munnen kollad, tyvärr. Med andra ord
är det inget jag kan göra något åt. Men, borsett från det och ganska så många små fel från min sida
tycker jag faktiskt att det gick riktigt bra! Framförallt med tanke på att ingen av oss är riktigt igång än.
 
Efter avslutat pass och avskrittning med Fatima och Chess runt gläntan var det "bara" att förbereda
för stängning, men det var då här allt började krångla.. haha. Jonna mfl hade i alla fall varit snälla och
fixat em-fodringen medan vi skrittade av så det var bara att börja ta in hästar när vi kom in
och att då mötas av en lös Ofelia var väl inte det roligaste, så.. det blev att gå en bra bit upp i skogen
för att försöka fånga häst. Gick väl.. sådär. Tack vare att vi tog med oss Giza upp fick vi tillslut
ner henne mot stallet igen.. att hon däremellan hoppade in och ut på Cissis gamla tomt och tog sönder
grinden ska man väl inte glömma bort heller. Ae fy, henne var jag inte alltför glad på igår
men in kom hon i alla fall och då var det bara att ta in resterande, packa och köra in påsar samt stänga.
Stannade dock kvar någon timme därefter och pysslade om V ordentligt, så en heldag blev det allt!
Idag då.. Floyd har fått sin första och jag ska väl få i mig lite frukost och fixa mig iordning lite. Snart,
eller när M gått upp snarare blir det att åka och storhandla i alla fall. Inte så kul direkt.. men..behövligt!
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: