Just do it

Den här dagen har verkligen gått i ett men.. den har även varit förbannat bra! Dagen började med
överraskande frukost på sängen - första gången någonsin, dessutom - vilket å andra sidan kan förklaras
med att han aldrig går upp innan mig normalt sett. Men oavsett, en riktigt fin gest
och en bra start på dagen! Lite morgonmys på det och sen en långpromenad med båda mina grabbar
innan det bar av mot Linköping och IKEA för inhandlande av skåp, tillhörande inredning och lite annat.
Kan ju säga att det verkligen var på gränsen att vi fick plats med skåp, lucka och list i bilen
men det gick tamigtusan! Ett stopp på Burger King på vägen hem (hej, vad nyttiga vi varit i helgen)
innan det bara blev till att lassa av allt, hämta Floyd och sedan styra vidare mot Vilbergen och farmor
som behövde lite hjälp av Mike med sin dator. Så där var vi ett tag, hjälpte henne med det hon behövde
och fikade och så innan vi tillslut kom hem och äntligen kunde pusta ut litegrann.

Tja, det var vad jag trodde.. haha. Sen kom jag på att klockan var ganska så mycket (hej panik!) och
att jag inte skulle hinna med Vulfa om jag inte ställde in att träna, och tvärtom. Så, jag bestämde mig för
att jag minsann fick slå ihop det på något sätt, och då blev det en joggingrunda upp till stallet
och en massa mys med den fina fuxen - precis som planerat. Dagens bästa? Jag orkade heeela vägen,
inte långt kanske men för mig är det ett stort framsteg att orka/kunna jogga en sträcka utan en gå-paus.
På tillbakavägen var det dock liiite tyngre men det gick allt nästan lika bra då med, jag stannade inte iaf!
Men, inget slog mys-stunden med Vulfa trots allt! När dem få som var kvar i stallet väl hade gått
återgick hon till att bli den där mysiga, underbara hästen som knappt låter en fortsätta borsta för att hon
vill ha huvudet på axeln hela tiden och försöker man ta ner det får man nästintill ett tjuvnyp i armen,
haha jaa.. bästa, finaste hon! Det är ju trots allt den där personliga/bestämda sidan jag fastnade lite för :)
Men nej hörni nu ska jag allt ta och krypa ner bredvid mina två i sängen faktiskt, imorgon är en ny dag!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: