High and low

Vaknade precis efter en powernap som inte direkt var planerad, men.. ja, jag var trött tydligen,
nu ska jag alldeles strax bege mig ut i blåsten med Floyden. Måste bara linda om hans tass först, igen.

Har varit en både bra och dålig dag.. något sämre för att det inte varit någon direkt rutin på dagen
vilket ogillas skarpt, bra för att jag trivs med mitt liv som det är just nu med Floyd, Vulfa, Mike, jobb..
allt nästan. Men till dagen igen då.. började med att åka med pojkarna mot jobbet
för att lämna in bilen, igen. För att göra en lång historia kort: Mike bokade tid för besiktning av bilen,
åkte in och besiktade bilen, bilen gick inte igenom p.g.a oljeläckage och för att Zetterbloms felmonterat
en bromsslang fram, vi lämnade in bilen på vår verkstad som nu motortvättat bilen
och monterat om bromsslangen, dem åker över för att ombesiktiga bilen vilket inte alls gick så bra
bilen inte är registreringsbesiktigad med drag. Så, idag var jag med Mike på jobbet på en ledig dag.
Fick börja med att kolla vad det var för märke på draget
för att därefter ringa till en av leverantörerna för att se om man kunde få fram en monteringsanvisning
då den var nödvändig för att ens kunna registreringsbesiktiga draget. Allt går så bra verkligen.
Och varför den nämnda registreringsbesiktningen var så viktig? Det gick inte att släcka 2:orna annars!
Behöver väl knappast säga att dagen kunde ha börjat bättre. Efter att ha fixat det och lämnat bilen
blev det promenad upp till stallet med båda grabbarna, ja.. halvvägs i alla fall.. sen delade vi på oss
då Mike gick hemåt och jag och Floyd gick ner mot Hageby.
Väl uppe i stallet blev det en ganska lång ryktning innan vi gick upp mot ridhuset för lite dressyrjobb:


Jobbade mer med mig själv än att lägga fokus på henne idag, har ju den extremt dumma ovanan
att rida med för långa tyglar/ ha för låg hand så kan väl säga att det blev lite tjafs när kortade upp tygeln
och höjde handen. Måste dock bli mer stilla med vänsterhanden som ofta glappar
medan höger blir stum, det har blivit bättre, men är inte alls okej! "Bara" att försöka träna bort det.
Passar alldeles utmärkt med julkurs om några veckor med andra ord, det behöver vi (framförallt jag)!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: