Mitt favoritminne

Är verkligen hur svårt som helst, men samtidigt inte,
mitt absolut bästa minne är från när vi skulle kolla på Floyd.

Det hela var nog ganska förhastat, när jag tänker efter.
Vi hade diskuterat/kommit överens om att köpa hund, till våren,
och kollade bara runt lite lätt när han dök upp, bara sådär.

För att göra en lång historia kort så hade mamma, av en slump,
berättat för Eva att vi börjat leta efter hund. Hon sken då upp
och berättade om Floyd, en omplacering.
Det enda vi visste innan vi åkte dit var det som står nedan:


När vi väl kom dit berättade dem lite mer om honom
och hans historia, och ja, jag var skeptisk.. till en början.
Jag menar.. att ta över en unghund..
ja, bara det egentligen. Man kan ju trots allt få vadsomhelst.
Att han dessutom aldrig fått slå rot någonstans,
att han kände sig oönskad.. oälskad. Men, allt jag tvivlade på..
försvann samma sekund som han kom springandes mot oss.
Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet, det kändes rätt!

Det här var på söndagen, samma dag köpte vi allt vi behövde
och på onsdagskvällen hämtade vi hem vårt lilla energiknippe..
11:e November 2008 - en dag jag sent kommer att glömma. Floyd ♥

Postat av: Moa

Och du/ni har varit sååååååååå duktiga med honom. När jag "tog hand" om honom på hundcentret så tänkte jag att han var en så fin hund och han kommer nåndag göra någon lycklig - han kunde inte kommit till någon bättre iallafall ;)

2011-01-16 @ 11:03:23
URL: http://moasjukan.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: