I'm letting go tonight

Ganska nyligen kommit hem från några riktigt bra timmar i stallet! Hade ju bytt till mig Vulfa idag
så då åkte man förstås upp till stallet direkt efter jobbet och invigde på så vis semestern på bästa sätt.
 
I vilket fall så.. gav vi oss ut i skogen idag och jobbade lite på vägarna - skänkelvikningar, öppna,
sluta, ryggningar, tempoväxlingar.. you name it, bara fantasin sätter gränser! Som med allt egentligen
men det är något speciellt med dressyrarbete i skogen varvat med skritt på långa tyglar.
"Avslutade" hursom med mer ordentligt arbete över fältet men då hon minst sagt var helt underbar
var det svårt att bara sluta så vi red lite till och lite till, fina fina hon! När jag tyckte att det räckte
lät jag henne sträcka ut lite i galopp över fältet, dock lät jag henne inte dra mig ur sadeln utan jobbade
ihop henne lite smått när hon fick en tendens till att ta bettet, för att sedan rida in på en åtta,
känna lite lite till på galoppen för att sen trava av damen innan vi skrittade tillbaka mot stallet igen.
Tror nog både att hon och jag - och Floyd - var lika nöjda. Ett perfekt avslut på en okej dag helt enkelt!
Har såklart inga bilder från idag, som alltid när det går riktigt bra så det får bli några från i måndags :)



Åh vad jag kommer sakna dem båda, så otroligt mycket! 
Men samtidigt ska det bli så förbannat skönt
att bara få fly vardagen och alla måsten under1 vecka, för jaa.. imorgon natt bär det av mot Barcelona!
Har verkligen kännts så långt bort trots att September närmat sig med stormsteg
men snart så åker vi faktiskt.. och nej med tanke på att jag inte börjat packa än så kan ni nog gissa
vad jag gör ikväll. Ja, just det - packar. Men jag tror i alla fall att jag har koll på läget.. Eller? Let's see.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: