Heart and mind

Äh, vad fan.. nu kör vi på den här listan för 6:e året i rad, varför bryta lite av en tradition liksom ;)
Nae men skämt å sido, vovven har fått sin sista promenad och nu sitter man ju ändå här igen så att..

Gjorde du något i år du aldrig gjort förut? Hm.. åkt iväg på tjejresa till Spanien (Calella/ Barcelona),
gav mig på att hopptävla Vulfa, lyckades rida ett dressyrprogram på över 60% med henne, and so on..
samt bra mycket mer, som jag inte kan/tänker skriva ner här. Missat något? Ja, garanterat!
Höll du några av dina nyårslöften? Jag valde faktiskt, återigen, att inte ge några. Så både ja och nej.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Oj, det är en hel drös! Så nämner inga namn
med risk för att glömma hälften, men med tanke på att alla verkar vara gravida eller har varit det, så ja!
Dog någon som stod dig nära? Nu är ju året inte slut än.. men nej. Tack och lov!
Vilka länder besökte du? Spanien (Calella/ Barcelona).
Är det något du saknar 2012 som du vill ha 2013? Just här & nu känns det mesta bara väldigt bra,
faktiskt. Men vägen hit har varit bra kämpig så.. jag önskar att det kan hålla sig såhär bra ett bra tag till.
Att saker och ting bara kan få flyta på, att inte falla in i gamla mönster. Få vara lycklig, fullt ut.
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? I år har jag nog inga specifika datum
att lägga på minnet, tror jag inte.. Men bra många fina minnen ändå! Många fina dagar ute i naturen
med min finaste Floyd, likaså med Vulfa - långa härliga skogsturer, många fina dressyrpass,
fina stunder i stallet, mysiga kvällar hemma, fina stunder med vänner.. livet är bra fint ibland, kort sagt.
Vad var din största framgång 2012? Måste nog säga utvecklingen tillsammans med Vulfa faktiskt,
samt att jag efter allt som varit nog växt ganska mycket som person och hittat mig själv på vägen. Osv.
Största misstaget? Att jag var väldigt nära på att ge upp en stor del av mitt liv på grund av ett snedsteg.
Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, inte mer än vanligt.
Bästa köpet? Någonsin - Floyd. I år: allt till Vulfa, hon är helt enkelt värd att bli lite bortskämd!
Vad spenderade du mest pengar på? Hästsaker, kläder.. och bra mycket annat onödigt egentligen.
Gjorde någonting dig riktigt glad? Min fina Floyd, Vulfa, min fina pojkvän, vänner, kollegor, Nadja.
Vilka sånger kommer påminna dig om 2012? Parachute- Forever & Always, Shontelle- Impossible
He is we ft, Owl city- All about us, Bleak- Any given day, Norlie & KKV- Hon vill vara du, osv osv.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, men ändå inte. Typ.
Vad önskar du att du gjort mer? Tagit tag i saker! och pratat om det istället för att tränga undan allt.
Vad önskar du att du gjort mindre? Skjutit upp saker.. grubblat, vridit och vänt på allt. Inte okej! 
Hur tillbringar du julen? Julen tillbringades först med mina båda grabbar här hemma innan jag, 
syrran och pappa åkte ut och hälsade på Nadja i vanlig ordning innan det blev firande med dem båda
och farmor hemma hos Emma innan resten av aftonen tillbringades hemma hos mamma
med henne, farmor, syrran och så Nermin och Mike, samt Floyd och Tarzan då. Och sen avslutade
jag och Mike julafton med att åka upp och kvällsfodra och pussa lite på V innan vi tillslut åkte hem.
Blev du kär i år? Nej, har bara blivit kär i min Mike på nytt i några omgångar - och det gillar vi.
Favoritprogram på TV? Serier: Revenge, One tree hill, The lying game, Nikita, Pretty little liars mm.
Bästa boken du läste i år? Läste jag ens någon bok? Jo, i Spanien ja.. men minns inte vad den hette.
Största musikaliska upptäckten? Parachute, He is We m fl.
Något du önskade dig och fick? Ett fint år, tillslut. Slutet gott, allting gott?
Något du önskade dig men inte fick? Njae, önskar jag mig något köper jag det liksom själv tillslut.
Vad gjorde du på din födelsedag 2012? Jobbade.. så så speciell var den så att säga.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år mycket bättre? Ja, men det finns det väl alltid?!
Hur skulle du beskriva din stil 2012? Arbetskläder/ridkläder annars ganska vardagligt tror jag nog.
Vad fick dig att må bra? Floyd, Vulfa, Mike, vänner, kollegor och familj med allt vad det innebär.
Vilken kändis var du mest sugen på? Brukar inte spana in kändisar, så sorry.
Vem saknade du? Zorino. Och Nadja och Tussen, såklart. Ni kommer alltid ha en del av mitt hjärta.
De bästa nya människorna du träffade? Oj..Träffar ju en massa folk på jobbet.. och i stallet..
men kan faktiskt inte komma på någon speciell sådär. Så vad säger man? Ingen nämnd, ingen glömd.

Postat av: Maj-Britt

Alltid kul att läsa bloggen o se vad du håller på med kan ju inte ringa till alla. Kram på dig o Gott Nytt År.

Svar: Bra att någon tycker det i alla fall :) men nej är ju faktiskt så. Kram och gott nytt år på dig med mormor.
Caroline Djerf

2012-12-30 @ 08:29:05

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: