My heart is refusing me

Jaha lite uppdatering kanske? Haha ja, jag sa ju faktiskt att jag skulle vara något upptagen i veckan..
men here I am. Dock måste jag gå upp ur sängen snart (varit vaken ett tag, men myst till det lite heh)
och göra mig iordning för jobb, samt få i mig frukost och så.

Så, vart har veckan tagit vägen? I tisdags blev det ju somsagt stall direkt efter jobbet med massa mys
med den fina fuxen innan man efter lektionerna, tillsammans med Hillevi&Pepsi, höll till uppe i ridhuset
för terminens/ årets sista Vulfa-dag. Tanken var ju från allra första början en lång skogstur
men då underlaget inte var sådär toppenbra i början av veckan ändrade vi planerna lite och jag tänkte
att jag lika gärna kunde ta vid där vi slutade i måndags och rida loss det lilla sista. 
Dock var inte Vulfa alls med på dem noterna då hon mest bara var allmänt motsträvlig och bet sig fast
i bettet, spårade och vägrade låta mig få tag på högersidan till en början. Så efter att ha haft hela hästen
handen ett tag gav jag nästan upp, men efter lite skritt gav jag mig fan på att hon bara skulle igenom,
så så blev det efter en hel del tjafs. Visst, formmässigt gick hon väl egentligen helt okej, men känslan..
nej, det blev inte så bra som jag hoppats på helt enkelt. Men, å andra sidan kan väl alla ha dåliga dagar.

Och i ondags och torsdags har jag ju efter jobbet bara spenderat tid med båda mina grabbar; Gymmat,
handlat de sista julklapparna, lagat mat tillsammans, soffhängt. Dagarna har sprungit iväg, så att säga.
Och igår hade man ju fullt upp, fast man var ledig. Dock är det väl lite självförvållat. Först blev det,
precis som planerat, en promenad upp till stallet för en ordentlig morgonmockning och sen lite ryktning
samt mys med V innan det blev en promenad hem igen. Med Floyd såklart, men det förstod ni kanske?
Tja, han är ju mer eller mindre alltid med så. Men hursom.. väl hemma bytte jag om lite snabbt
och gick ner och solade, och sen fick det helt enkelt bli en dusch innan man fixade till lite lunch och så
innan Mike kom hem från jobbet. Då blev det kvalitetstid med honom innan det var dags att bege sig 
in till stan och frisören, då han nu inte kommer hem från imorgon kväll.. vilket förövrigt suger. Men ja,
man är ju fin i håret igen i alla fall! Sen.. tog man spårvagnen(!) till HC för att kika i lite butiker med sis
innan man sedan tog sig hemåt mot Floyden för att avsluta dagen med en promenad med Lisa & Stella.
Och nu sitter man ju här och har påbörjat en ny dag.. vi får hoppas på att den blir lika bra, helt enkelt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: