Someone who cares

Så, sista rundan med Floyd avklarad och härmed väntar sängen. Normalt sätt är jag ju alltid ledig
på måndagar men imorgon går jag in 7-12, vilket ändå känns helt okej+ att jag får sluta 16 på tisdag
vilket passar mig perfekt då det blir lite clinicstittande och så.

Helgen då.. den har varit bra. Igår blev det lite stressigt hit och dit så dagen gick bara väldigt fort,
idag blev det stall skapligt, blev något stressigt att fixa iordning V då det tog längre tid att ta sig uppåt
än normalt, blankis och cykel funkar inte riktigt. Hursom, upp kom vi till slut
och då började dagen med ett lättare joggingpass i ridhuset då Lina var snäll och lät mig rida samtidigt
som henne, annars hade jag fått vänta lite drygt 2h innan det fanns en ledig tid. Så, tack igen!
Vulfa var förövrigt finare än väntat då jag hade ställt in mig på en stel och inte alls medgörlig häst
då jag inte haft henne på en vecka men hon överaskade mig med att vara skapligt lätt att jobba med,
inte helt loss i sidorna men det mesta gav med sig under passets gång i alla fall.
Därefter.. blev det en hel del fix med både box och häst innan jag och Floyd tog oss ut på en lååång,
mysig skogtur med start på milen och vi gick väl halvvägs innan jag fick för mig att utforska ridvägar,
haha. En lång bra väg hittade jag allt tamigtusan så nu vill jag bara att all jäkla is försvinner
så man kan komma ut i skogen ordentligt igen! Bara skritt uppskattas liksom inte, om man säger så.

Väl tillbaka blev det att fixa det sista innan det blev cykeln hem. Förövrigt ogillar jag hundmöten
med oseriösa ägare - i det här fallet puckot med den stora svarta amstaffen igen. Bra att låta hunden
göra agressiva utfall och bara stålsätta sig med långt koppel, verkligen.
Och till nästa idiot: en såvitt jag kunde dömma påverkad man bredvid sin "tjej" som gick i bredd
och därmed tog upp hela gång/cykelbanan vilket gjorde att det blev trångt att komma förbi
vilket gör att idioten nästan slänger sig mot mig med en iskall blick och skriker ut "Akta för helvete!"
Där, tog mitt tålamod slut och mitt svar blev "Men se då till att inte ta upp hela vägen då jävla idiot!"
Inte så smidigt kanske då han var ganska agressiv men ja ja.. nu blev det så,
och förbi kom vi. Sen dess har vi bara varit iväg hos Mikes föräldrar på middag och myst lite
framför nya avsnittet av Nikita - enda serien vi båda följer. Nu, somsagt, är det sängen som väntar!


Du betyder


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: