Weekend warriors

Den här dagen blev väl kanske inte riktigt som planerat, men en hel del har trots allt hunnits med
och det är ju huvudsaken! Jobb 7-11 då, känns alltid väldigt bra med kortdagar men kändes småmotigt
imorse då man kom och upptäckte att det inte hade kommit någon huvudorder.
Skit, helt enkelt. Men kompenserade vad som kunde blivit lite dödtid i kassan med att städa kontor,
fikarum, skåprum och toaletter grundligt - framförallt kontor. Är trots allt, nästan, Floyds andra hem.
Därefter blev det till att åka hem, laga god mat (laxfilé m. risoni och sparris) och bara ta det lugnt
innan jag tog tag i räkningarna samt plockade lite allmänt här hemma innan jag, så småningom då då,
begav mig ut i skogen med en glad hund med vad som bara kan vara vårkänslor.
Sen.. rann resten av dagen bara iväg liksom. Blev en sväng till Ingelsta med Mike för att hämta ut
ett paket på Stadium (helt värdelöst att jag missat att det kom dit btw), sen blev det systemet
och därefter Citygross där storhandling väntade. Men! känns grymt bra att kylskåpet är välfyllt igen,
de tråkiga sysslorna är liksom klara vilket innebär att helgen kan spenderas på roligare saker!

Och.. nej, så mycket roligare är det inte - och har det inte varit. Eller jo dagen på jobbet igår var
i en klass för sig, haha! Ett exempel: jag, Frida och Robin har lunch - vilket förövrigt händer sällan
då det normalt sätt bara är två som har lunch samtidigt. Anyway..
alla hade ätit klart och jag och Frida skulle som vanligt gå ut med hundarna, vi försökte övertala
Robin att för en gångs skull röra på sig och inte sova bort lunchen men det lyckades vi inte med
när han var ute och rökte kom Frida med den geniala idén att han minsann skulle få jobba ändå
så vi vände soffan upp-och-ner och lastade på alla kökstolar på det sen. Fasen att jag inte tog en bild!
Hursom, tummen upp till påhittiga kollegor som sätter lite av en guldkant runt jobbtimmarna
och ja liiite jävliga får man faktiskt vara ibland. Men nog om det va.. nu ska herrn få komma ut igen!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: