All good things

Förstår inte hur jag lyckas med att ha bokat upp dagarna enda framtill torsdag när jag bestämde
att jag absolut inte skulle göra det, haha men ja.. here we go again. Plockat lite här nu på morgonen
samt varit nere och solat, ska nu bara väcka M så vi kan gå ut och gå med Floyd/
springa en sväng runt spåret. Sen.. stall. Och ikväll står en utekväll med fina vänner på schemat :)

Och jag som skulle ta det lugnt ett tag, yeah right.. haha. Nae men det ska bli riktigt kul faktiskt,
hoppas min hals ger med sig bara! Igår var i alla fall en mycket bra dag beståendes av stall, stall
och en massa promenader. Väl uppe i stallet blev det lite mockande och allmänt fix
innan vi planerade upp sadelprovningen innan Sharpman kom. Slutade med att jag fick Vulfa,
Giza och Pepsi. Började rida Giza som gick rätt fort då hon kunde behålla sin sadel, samma med Pepsi
efter att ha lagt till en tjockare padd. Vulfa sen.. bytte dem sadel på direkt då den hon har normalt
inte låg bra framtill. Så fick testa 2st Prestige Versailles-sadlar.. stor skillnad på gången kan jag säga,
skulle ju inte klaga på att ha en sån. Dock var det fler hästar som var i större behov av en sadel..
men hon fick en mattes-padd att ha på lektion i alla fall - det gillas! Tyckte inte direkt om den andra
som bara låg allmänt dåligt, enligt min mening. Men nu slapp vi den, skönt!

Efter lunch sen kom Lisa upp så då blev den en promenad runt 5,5an med vovvarna, Floyd njöt
då han tyckt synd om sig själv i ridhuset nästintill hela fm haha. Ja, är verkligen så synd om honom.
Eller.. hursom en skön promenad innehållandes mycket prat som vanligt - tack för att du är du,
du är grym vännen! Avslutade med att sitta ute i gräset och njuta ett tag innan det var dags att gå in
och borsta lite på den fina fuxen. Då jag hade henne men skulle rida med på hopplektionen
kände jag att jag ville göra något mer så fick bli en promenad med henne, Zara och Floyd. Inte fel!
Minus dock för mindre trevliga huggormar på breddik.. haha usch. Det var ju mindre kul så att säga,
men en mysig runda blev det ormarna till trots. Och lektionen på kvällen något senare gick..
ja, helt okej faktiskt. Bästa V helt enkelt. Nu börjar det här dock bli lite fööör långt så.. tills vidare då!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: