Chill out

Man är ju sådär skapligt seg efter att ha suttit i bilen/väntrummet eller cafeterian hela dagen, men..
nu är jag hemma, och dessförinnan är den fina fuxen installerad i sin nya box, för några månader iaf,
hemma hos Cissi. Där jag förörvrigt tror att hon kommer att trivas riktigt, riktigt bra!

Operationen då.. den gick bra. Bra= benbit borta och en relativt vaken häst som tog operationen bra,
med sövning och allt som hör därtill, så det är riktigt skönt att ha det orosmomentet klart kan jag säga.
Dock var Vulfa, självklart, det svåraste fallet dem haft när det kommer till benbitar på väldigt länge
då den dels var ganska "stor" och dels satt mitt i vilket gjorde det svårt att komma åt den. Men, borta,
det är den i alla fall! Dock hade benbiten legat och nött på två ställen dessvärre,
men med tanke på att hon inte visat någon hälta där är det inte säkert att hon kommer reagera nu heller.
Behandlad med tuppkam är hon hursomhelst så nu är det bara att hålla tummarna för att allt går vägen
och att hon blir helt återställd! Det får helt enkelt ta den tid det tar,
vilket är något man verkligen får tacka Cissi för - som ger henne den tid hon behöver för att få läka nu,
och för att jag har fått åka med. Visst att det kanske kan vara rätt obehagligt att faktiskt se hästen sövd/
hjälpa till att flytta hästen i sövt tillstånd osv. Men, hellre att vara närvarande än att inte vara det.
Plus att det nog kan ha varit en trygghet för henne att man var med framtill att hon nästan var borta
till när hon i alla fall inte långt tidigare vaknat till liv igen, om än lite groggy. 

Nej det har minst sagt varit en lång dag.. mycket stillasittande förvisso, men man är ganska slut nu
efter oron man kännt under dagen. Inte över själva ingreppet egentligen, eller jo lite under väntan att få
komma in och kolla i kameran när benbiten väl var borttagen, framförallt när det drog ut på tiden,
men mest nervös var jag över själva sövningen, hur hon skulle ta den. Men nu är allt det här överstökat
i vilket fall så nu är det bara att hålla tummarna för att det kan få fortsätta att gå mot rätt håll nu!

Postat av: Anonym

Allt kommer säkert att gå bra jag håller tummarna
kram mamma//

2013-04-09 @ 09:57:50

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: