True to myself

Så, Floyd har fått sin första runda i form av pulsning i snön i skogen - dock bara en kort runda
då vi trots allt ska gå till stallet om ett tag. Men, innan dess blir det en ordentlig frukost och lite fix
i form av städning och så vidare här hemma. Just för att det känns bättre att göra det nu
än ikväll. Hade jag varit ledig igår hade det ju hunnits med då men med tanke på jobb till kl.15
och stall direkt därefter+ kvällsfodring gjorde ju att jag inte var hemma förrän runt 21 på ett ungefär.

På tal om igår.. blev det några rätt så bra timmar i stallet trots allt! Hann med att mysa rätt länge
med damen innan det var dags att fixa iordning henne och bege sig upp mot ridhuset och väl däruppe
förvånade hon mig genom att vara rätt fin. Till en början, i alla fall.
När jag börjar kräva av henne att hon ska korta upp sig och ställa sig ordentligt, framförallt till höger,
blir det tjafs. Men, i det stora hela är jag riktigt nöjd med henne! Får se om jag slänger in filmen senare
eller om jag helt enkelt bara har den för min egen skull, är ju trots allt väldigt nyttigt.
Positivt är att det uppenbarligen känns värre än vad det ser ut när hon står emot, vilket känns rätt bra
då det rent ut sagt känns förjävligt haha. Positivt var också att händerna inte krånglat riktigt lika mycket
som för några veckor sen, high five på den! Hursom väntas ytterligare ett dressyrpass för damen idag
så får vi  hoppas på att det går minst lika bra eller bättre. Imorgon däremot ska vi ut och busa,
om underlaget tillåter i alla fall, just för att hon kan behöva det. Men nu.. sätter vi lite fart här faktiskt!

Några random bilder tagna för ganska så exakt 1 år sen. Och ja, har ju hänt liiite sen dess så att säga!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: