We do not remember days, we remember moments

Nytt år, nya möjligheter? Jag kan väl inte påstå att jag normalt sätt brukar bry mig om det direkt,
det där med nyårslöften har aldrig riktigt varit min grej då dem för min del ändå bara rinner ut i sanden,
haha. Men i år ska jag faktiskt utmana mig själv med ett som inkluderar lite olika saker;
ta tag i saker jag skjutit på. Vissa av dem håller jag faktiskt för mig själv, men ett löfte till mig själv..
eller i alla fall ett försök till ett.. är att jag ska börja ta hand om min kropp lite bättre. Först och främst;
kolla upp ryggen, därefter försöka komma iväg till kiropraktor/massör regelbundet. 

På tal om regelbundet och hälsa måste jag börja ta tag i mina kostvanor, for real. Överhoppade måltider
och för mycket socker är inget jag vill fortsätta med. Något jag däremot inte vill ändra, bara förbättra,
är konditions- och styrketräningen då det är något jag bara mår bra av. Likaså ridningen;
bli starkare, stadigare och få ordning på sitsen för att utvecklas tillsammans med den fina fuxen.
Floyd ska jag försöka få lite mer kvalitétstid med utanför stall och jobb, tid då det bara är jag och han
(och kanske t.o.m husse) då vi bara ägnar oss åt varandra. Visst, han är alltid med mig.. han får, ja..
bra mycket mer än många andra hundar med promenad/springtur till- och från jobbet, 3st promenader
under arbetsdagen, varav 1 ute i skogen av dessa, samt för både leka med boll och köra sök på lagret
i mån av tid osv, samt att han får leka med barnen i stallet samt vara med ut i skogen när jag rider,
men.. ja, mitt mål är att ge honom lite egentid tillsammans med mig/oss.

Och på tal om oss, hoppas jag verkligen att det här nya året kan få bli lite av en nystart för oss..
klarade vi oss igenom förra, och åren dessförinnan, klarar vi allt. Lite så kan jag faktiskt känna ibland.
Jag vet bara att jag älskar honom, och att det uppenbarligen är det ända som spelar någon roll
i vårt förhållande. För hur mycket vi än sårat varandra, så finns vi där för varandra i slutet av dagen.
Oavsett. Jag beundrar honom verkligen för hur mycket han älskar mig, för hur bra han får mig att må..
senaste året kan jag inte riktigt påstå att jag känt att jag varit värd hans kärlek. Men, uppenbarligen,
tycker han att jag är värd att kämpa för och då kan jag inte vara annat än lycklig. Så, jag hoppas,
och ska kämpa för oss.. för att du är värd att kämpa för, och för att jag älskar dig Mikael Nyholm.

Så, nytt år.. nya möjligheter.. en nystart? Jag kan inte göra annat än att faktiskt göra mitt bästa;
ta tag i saker, jobba för det, kämpa.. och ha kul på vägen. Skratta mycket, njuta.. och bara må bra,
så bra som det bara går. 

Postat av: Maj-Britt

Hoppas att allt ska bli bra för er. Good Luuk o kram på er båda...

2013-01-01 @ 14:29:54

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: