Get lucky

Vilken dag! Har blivit en hel del åkande fram och tillbaka.. men så har det ju faktiskt varit värt det,
trots allt. Började med att ta cykeln ut mot Vulfa tidigt imorse och bortsett från att jag typ fick panik
när hon varken stod i boxen eller i hennes lilla hage utanför stallet så.. haha, ja,
var resten av timmarna därute nästintill perfekta när jag väl hittat henne, lerinpackad i en annan hage
bakom bostadshuset. Hursom; när hon väl var ren och fin igen begav vi oss ut och skrittade.
Dock kände jag inte för att skritta den enda runda jag hittills känner igen så vi red åt andra hållet idag
och det ångrar jag inte för en sekund då jag hittade några helt grymt fina grusvägar! Inte fel, inte.
Väl tillbaka blev det i alla fall enlångtrykt, en hel massa mys och betning innan det bar av hemåt igen.

Och ja, hemma hann man bara vara i knappt 1h innan det blev till att åka med Mike ner till centrum
för lunch med hela hans familj på en uteservering då hans syster var i stan på besök. Och därefter så..
bar det av direkt mot Jursla för lite hundträning tillsammans med Frida & Molly.
Viltspår fick det bli idag i alla fall - Floyds första - så med hjälp av två flaskor blod och rådjursklövar
la vi ut ett varsitt spår till hundarna, jag till Fridas Molly, och Frida till Floyd. Sen gick vi en bra sväng
innan spårandet fick tas upp. Floyd var först ut och han fixade det utan problem, och så stolt han var!
Dock var han inte lika taggad på att få ligga inne i en hundbur medan Molly fick gå på sitt spår,
som gick lika bra det även om dem hade helt olika sätt att spåra på.
Fika hemma hos Frida och Richard därefter och sen vidare mot Eneby för ännu lite tid med M's familj
och nu.. äntligen.. är man hemma. Men, fin dag, fullt upp - och imorgon ska njutas av en till ledig dag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: