Leave the world behind

Skulle ju njuta av ytterligare en ledig dag idag skrev jag ju igår.. och jodå det har man väl gjort också
men.. dagen har ju dessvärre inte flytit på för det. För det första så började Floyd halta på vä.fram igår
under sista rundan, så det där med långa promenader i det fina vädret var bara att glömma..
tyvärr, så han fick sig bara en kort göra-ifrån-sig-runda imorse innan det blev en chilldag på balkongen
så länge solen låg på där. Sen tog jag med herrn ut och intog en gräsplätt strax intill skogen så att han,
i alla fall, kunde få strosa runt lite åtminstone/ hålla koll på läget i skuggan. 

Senare sen.. blev det bara till att gå in med honom, se till att han hade vatten, byta om och ta cykeln
ut mot Vulfa - ensam. Helsike så konstigt det kändes att ta sig ut utan min ständiga följeslagare, haha.
Men men, hon var glad över att få mig för sig själv i alla fall. Dock kom scenario två sen:
hur kul tror ni att det kändes att jag behövde ge med mig och hoppa av hästen p.g.a några ankor
som tydligen var livsfarliga?! Ae då var jag fasen inte glad alltså.. inte efter att hon tänt till flera gånger
över både höbalar, skyltar och ja jag vet inte vad. Normalt sett bryr hon sig inte om någonting,
när Floyd är med. Men uppenbarligen behöver hon ha honom att hålla koll på för att inte flippa ur ;)
Nejvars var nog bara en engångsgrej, men var bara sådär måttligt kul..
och roligare blev det för vem tror ni inte fick punka på bakdäcket, igen? Hur lyckas jag egentligen?!
Som tur var så gick ju sista luften ut på hemvägen i korset mellan Tornby och Styrstad, men ändå,
sjukt retligt. Så var bara att leda cykeln däremot och se glad ut, och sen gå ut på en till kortisrunda
med Floyd det första man gjorde när man kom hem. Oh, happy day! Men, lite fin har den ju varit ändå.
Aja, har imorgon på mig att vila upp mig också, sen väntar en jobbperiod på 10 dagar i sträck. Yey!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: