To enjoy where you are

Sovmorgon, myspromenad med voffs, chill i soffan och att bara gå och plocka lite här hemma
var precis vad jag behövde idag efter helgen! Som förövrigt bara sprang förbi.. Jobbat har man gjort,
i alla fall, samt att man i lördags var ute på julbord med jobbet följt av utgång
tillsammans med Robin, Magnus och Hampus. En sen kväll/tidig morgon blev det hursomhelst
och efter några timmar jobb och x antal timmar stall var man sådär lagom sliten när man kom hem.

Jag är ju långt ifrån en nattmänniska så även om jag aldrig blir bakis så sliter sömnbristen istället,
så att säga. Hursom är det stall som står på schemat alldeles strax. Klart man ska passa på
att rida ut i dagsljus dem dagarna man faktiskt kan! Alla jobbdagar är ju bara totalt jävla mörka.
Ja, alltså- det är ju redan mörkt när man väl kommer upp till stallet, menar jag.
Men! Idag är det sol samt ljust ett par timmar till så.. Stalldags! Förövrigt är det såhär julfint där nu:

Och jaaa hästen står lös mitt i gången (hej säkerhetstänk) men jag klär liksom av henne och kratsar hovarna där innan hon får gå in och igår ville hon inte gå in.. haha. Efter massa mys med ett huvud på axeln mutade jag in henne med en morot i alla fall. Alltså.. dessa två.. världens absolut bästa djur!!! ♥

Postat av: eva med Gullan

Det ser ut som hon trivs väldigt bra, ser himla harmonisk ut,vovven också Med vänlig hälsning Eva

2014-12-09 @ 20:06:05

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: