Life is a circle of Happiness, Sadness, Hard times, and good times. If you are going through hard times have faith that good times are on the way

Efterlängtad hel-ledig helg, hej! Ikväll är det bara jag och Floyd som ligger på soffan och bara är
efter ändrade planer och imorgon är det förutom stall bara Linköping fram och tillbaka som är planerat.
 
Efter jobbet idag har jag och Floyd i sällskap av husse varit på Dog&People där herrn fick massage
samt bemerbehandling och därefter bar det av mot stallet och Vulfa för en massa mys och promenad
innan man åkte hem och.. nu sitter man liksom här. 

Och påtal om Vulfa så kan det ju vara på tiden att faktiskt ge er en ordentlig uppdatering om henne
då jag nu ägt henne i lite mer än 2 månader atm och man kan väl säga att det hänt en hel del sen dess!
I korta drag har jag väl uppdaterat någorlunda om vad vi gör men.. 
många frågar sig nog varför jag lägger ner så pass mycket tid och pengar på en häst som jag ändå inte
har för avsikt att tävla, och nej jag har faktiskt inga bra svar på det.. inte mer än att hon betyder så pass
att jag helt enkelt bara vill ge henne det bästa jag kan ge henne, just för att hon ger så mycket tillbaka
och för att jag ler rakt igenom varje dag när jag ser hur välmående hon faktiskt är!


Bilderna talar nog för sig själva, om inte annat. Så.. vad har vi hunnit med såhär långt? Första veckorna
fick hon gå själv i en något mindre hage för att bo in sig och även arbetet låg på en något lägre nivå atm
då jag helt enkelt ville att hon skulle få en mjukstart i sitt nya liv.
Efter 2 veckor var vi i alla fall på Djurtandvårdskliniken med henne då det helt enkelt kändes nödvändigt
då hon var så pass tjafsig i munnen, men hursom var det bara det här som kommenterades:
Viss obalans i tandbågen båda sidor med överbettsslitning längt fram i munnen och underbettsslitning
längst bak. Lindrig påbitning i gommen insida första tanden i överkäken, framförallt höger sida samt
bakom sista underkäkstanden på båda sidor. Lindriga reaktioner i kindslemhinnan. God tuggfuktion.

Med andra ord gick det bra mycket bättre än väntat.. dessvärre kunde det konstateras att munnen
inte var anledningen till tungan, utan att den helt enkelt blivit en ful ovana.. förmodligen p.g.a vän. bak
då hon började hålla på med den ca 1 år innan den lösa benbiten i bakhasen upptäcktes
och då för det mesta endast när man satte krav på henne, och så är det alltså fortfarande till och från.
Dock är det något som stegvis blivit något bättre.. och om det beror på att hon blivit starkare i sig själv
eller om det beror på att jag växlar mellan x antal olika bettkombinationer.. det vet jag helt enkelt inte.
Sen ca en månad tillbaka om inte mer hänger numera pessoat på kroken
för att förhoppningsvis hänga kvar där och istället använder jag mig nu bara av ett vanligt tredelat,
eggbett med kopparrullar, hackamoore samt det nya baucherbettet som hon faktiskt verkar tycka om.
Till det har hon sen ett tag tillbaka även ett PS Jump Off Revolutionträns som jag använder ute
vid jogging samt uteritt, dock vet jag inte om jag tycker att det varit någon direkt wow-effekt av det.

Hursom.. har vi nu stegvis kunnat trappa upp arbetet lite och ställa lite mer krav nu när hon orkar
något mer och även om det är en bra bit kvar så tycker jag ändå att vi jobbat oss närmare den form
jag önskar av henne, även om det fortfarande bara går att jobba henne där korta stunder.
Jag ser det helt enkelt som en rehabiliteringsperiod och räknar helt enkelt med att det kan ta.. ja..
ett par månader tills vi nått målet, men då är det så. Jag har inte direkt bråttom till någonting
och med ny, inpassad sadel sen kan det ju bara bli bättre. Den fortsatta behandlingen av Bettan
har jag ju faktiskt redan skrivit om och när vi väl hittat en sadel till damen sen så kommer jag, såklart,
låta henne underhållsbehandlas av Bettan igen. Liksom Floyd av Eva. Vad gör man inte för djuren?!

 
Sadelutprovare var förövrigt ute i måndags och tyvärr så kommer en Prestige Versailles nog inte passa
henne alls då hon behöver en betydligt mjukare sadel med mer jämnt fördelad anliggningsyta. Dock så,,
fastnade jag inte alls för märket Lippo som var de enda som provades då,
så hon ska helt enkelt ta fram ett par andra alternativ som förhoppningsvis faller oss båda i smaken
tills nästa fredag, och tills dess roar vi oss med att rida barbacka. Så.. ni får hålla tummarna helt enkelt!
Nu.. väntar verkligen sängen och imorgon em/kväll är det en uteritt som väntar dem två fina ovan,
 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: