Sometimes you need to lose yourself a few times before you can find yourself

Kände att en update kanske var på sin plats.. är ju trots allt för min egen skull bloggen är kvar,
så att jag kan gå tillbaka och analysera om förändringar eller hur man nu ska säga. Ffa när det gäller
Floyden och Miss V. Floyd lämnade vi hursomhelst in hos Smådjurskliniken 
för en s.k tandsanering i tisdags, kändes bättre att göra det nu medan han är pigg och fräsch i övrigt
än att vänta.. han fyller ju trots allt 9 senare i år. Och Vulfa.. jag har känt ett tag att det varit något
även om hon inte uppvisat någon direkt hälta, så jag valde att låta Distriktaren kolla på henne
och göra en hältutredning innan vi skulle spruta hennes vän.bak i underhållssyfte vilket var bestämt
sen innan. Hursom visade hon någon grads hälta i båda kotorna fram efter böjprov,
så nu är hon även sprutad där samt går på metacam i 10 dagar. Om ca 2 veckor ska Vet. komma ut
för ett återbesök och då får vi helt enkelt se om hon skulle behöva behandlas igen, vilket är troligt.
 
Min teori är att det här hänger ihop med alla småskador hon åtagit sig sen förra våren..
i maj förra året var hon verkligen finare än någonsin, sen kom den där sårskadan på vän.fram
och även om det läkte fint och hon kom igång bra så fick jag börja om efter ett tag.
Jobbade mer eller mindre bara från marken hela sommaren och muskulatursmässigt blev hon
mycket jämnare, ett tag var hon riktigt fin även i höstas. Sen kom vintern, strålrötan, 
sårskadan på läppen, dåligt underlag.. jag har inte kunnat hålla igång henne så som hon behövt,
helt enkelt, så att hon när vän.bak visat sig bli svagare har hon helt enkelt kompenserat
med att lägga mer vikt på just frambenen.. jättetråkigt, självklart. Men, nu är det som det är.
 
2016 som ju skulle bli ett skadefritt år.. men jag tänker inte gräva ner mig för det här. Som det är
så finns det bara en väg - och det är framåt. Huvudsaken nu är att hon blir bra igen så att vi, tids nog,
kan jobba igång lite långsamt. Blir hon inte det.. då får hon bara en massa ompyssling
och promenades, simple as that. Nu ska mr få kvalitétstid med en runda runt strömmen i vilket fall!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Blogg:


Kommentar: